Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Bilder av City 4431 & 4434

Startat av shutter, 10 Februari 2012 kl. 23:02

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter

Blev ett inköp via Pixmania på dessa City-set.

Lastbilen hade ett klart högre pris gissningsvis pga nyproducerade bitar. Byggde och fotograferade som inför en fullständig recension men sen kom det lite saker emellan. Bilderna talar dock rätt väl för sig själv. Citaten är från mina tidigare kommentarer 2011.

4431

Påse ett!

Citat4431 Ambulans.
En nya ambulans är efterlängtat. Precis som jag tidigare nämnt känns det mycket Falck över uniformerna. Positivt är ett generöst vårdutrymme och spännande EKG-kurva på plate. I Sverige har vi annamat en standard som säger att sjukvårdspersonal i fält utmärker sig med gröna kläder. Vi har GULA ambulanser med gröna detaljer. Men men...
En antydan till detta ser vi på de gröna väskorna de bär. se sista bilden.

Taklucka gör det möjligt att komma åt vårdhytten.

Båren är ny.

Tillsammans med föregångaren!

4434

Påse ett!

Citat4434 lastbil med tippflak.
Efterlängtad lastbil i LEGO-CITY. gillar att hytten är sån där modern vibrationsfri (eller vad det kallas) men fritt upphängd i förhållande till resten av lastbilen.
Ett måste!

Intressant bitar från 4434 (utöver rullebören alltså)

Grand final!

Intressant iaktagelse är att de preliminära bilderna på ambulansen var med ett barn som cyklat omkull. Ändrades senare till en farbror. Känns lite som att överbeskydda den huvudsakliga målgruppen, barn mellan 5-10 år. Tror bara det är nyttigt för barn att få leka olycka med barn. Hur som hellst får båda seten högsta betyg, 5 poäng av 5 möjliga.

Sirre

Illuwatar

Jag vill ha bitarna som används i lastbilen - och det där gångjärnet påminner om något som jag hade som barn... (en ny version av 3149c01).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Carl T

Fasen vad du gjorde mig sugen på dessa! :)
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

shutter

Citat från: Carl T skrivet 11 Februari 2012 kl. 18:51
Ja, jag kände redan på förhandstitten 2011 att dessa två hade potential och de har levt upp till förväntningarna. Ambulansen ska med till Malmömässan för övrigt.

Ferdik

Snygga!

Noterar att det i år står City någonstans på city-seten (här grillarna) så att man inte förväxlar dem med Kingdom eller Star Wars.  :)

Jesperallen

Den där lastbilen är riktigt snygg, en sån får det allt bli till familjen.

Kwagge

Citat från: shutter skrivet 11 Februari 2012 kl. 21:57
Citat från: Carl T skrivet 11 Februari 2012 kl. 18:51
Ja, jag kände redan på förhandstitten 2011 att dessa två hade potential och de har levt upp till förväntningarna. Ambulansen ska med till Malmömässan för övrigt.
[/quote

Lastbilen med va?

shutter

Stilmässigt gillar jag nya grillen där det står CITY ;D. Synd det bara är ett klistermärke...

Angående lastbilen tar jag inte med den till Malmö. Jag har andra planer för den...

Kwagge

Citat från: shutter skrivet 12 Februari 2012 kl. 21:43

Angående lastbilen tar jag inte med den till Malmö. Jag har andra planer för den...

buh  ;D

Harry Coma

Lastbilen är ju helt underbar!

Men det är något med den äldre ambulansen som tilltalar mig mer än den nya..

B(g)ulligare.. ^^

Silence101

Ambulansen börjar se ut som en riktig ambulans, äntligen.
Lastbilen är också snygg.

En liten negativ notis bara ( eller ser jag fel) : Ambulansen är lika stor som lastbilen??
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

shutter

Citat från: Silence101 skrivet 13 Februari 2012 kl. 10:27
Ambulansen börjar se ut som en riktig ambulans, äntligen.
Lastbilen är också snygg.

En liten negativ notis bara ( eller ser jag fel) : Ambulansen är lika stor som lastbilen??

Det har du rätt i. Ska jobba lite med det ;)

Selander

Instämmer att ambulansen är för stor....
Lastbilen är en höjdare, men klistermärkeshysterin har gått alldeles för långt.
Exv de nya "grill" klistermärkena är ett mörker, tycker jag.

shutter

Citat från: Harry Coma skrivet 12 Februari 2012 kl. 23:10
Lastbilen är ju helt underbar!

Men det är något med den äldre ambulansen som tilltalar mig mer än den nya..

B(g)ulligare.. ^^

När den förra ambulansen kom tyckte jag den var kanon! Nu när denna nya kom tycker jag den är kanon!
Eller som dansken säger om LEGO, en ny leksak varje dag ;D