50% på ALLT lego Barnens Hus Piteå 26-29 Jan

Startat av Magnus, 27 Januari 2012 kl. 13:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Magnus

Jag köpte just en 8043 för 950:-

Det fanns Fire Brigade för 1845:- ordinarie pris. Kan man göra nån sorts affär på det tro? -Är själv inte intresserad av annat än Technic.

/Magnus

Carl T

Citat från: Magnus skrivet 27 Januari 2012 kl. 13:25
Jag köpte just en 8043 för 950:-

Det var inget dåligt pris.

Du kan ju alltid köpa sådant som är löjligt billigt för att sedan sälja det, men tyvärr är det ju rätt mycket jobb och dessutom både bökigt och svindyrt att skicka stora paket. Bättre är nog att du bestämmer dig för att bli intresserad av mer än bara technic. ;)
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

b0D3N

Hej Magnus!

En annan Pitebo ser jag, jag hade precis tänkt tipsa om detta erbjudande.

/Jonas

Duchessa

b0D3N

Så har man varit där och ALLT Technic var slut, den sista som var   tog en äldre herre precis som jag kom fram till LEGO hörnan. Som tur var kom jag ihåg att Mindstorm har de bara bakom kassan och där fanns det kvar 1 för 2495:-, tyvärr var det bara en Mindstorms NXT 1.0 men bättre än ingenting...

Av Fire Brigade fanns det nog kvar ca 10 st (Kl 16.30)
Av det övriga var det väldigt varierande hur mycket av varje som fanns kvar, Darth Maul's Sith Infiltrator fanns det säkert 40st kvar av men i övrigt var det mellan 0 - 20 st kvar...

Magnus

Det fanns bara kvar småmodeller och två när jag stack. Det var verkligen spring när jag var där efter lunchtid och alla makar pratade med sina andra hälfter i telefon om att det var rea på lego och att de nu kunde handla till sina ungar! :) En kvinna stod och höll i 8043 en stund och resonerade med sin gubbe som inte gillade iden och hon ställde tillbaka den. (Den enda, som jag alltså köpte och det fanns således bara 3 stora technicmodeller i butik för jag hade spanat in hyllan några veckor tidigare)

Tänkte åka dit imorgon igen och köpa fler technics småmodeller :( -Tur jag köpte en också för 250:-

-Det där med NXT var bra att veta :)

hersa

Hm, undrar om det är värt att kolla om detta händer på fler Barnens Hus :)

Magnus

Jag har fått ett par förfrågningar om att köpa loss Fire Brigade via PM. Det har jag inget som helst emot! -Jag ska däremot på ett kalas imorgon lördag 14 mil bort och butiken ligger åt andra hållet. Ingenting är dock omöjligt här i världen.

Är jag en surkart och snåljåp om jag säger att jag skulle vilja ha 150:- i ersättning för att åka och köpa, åka hem, förpacka, vänta på förskott, åka till ombud och skicka? Jag vill inte verka sniken! Jag bor 2-3 mil från butik och postcenter.

Frågan är om kalkylerna går ihop för eventuell köpare.

Fire Brigade 1845:- / 2 = 922.50:- (Reservation för att jag minns exakt rätt pris!)
Frakt = X:- (Här behöver jag hjälp!)
Omkostnader för snålt ombud: 150:-

Totalt: 1072.50:- + Frakt

Kommentarer mottages! Och allt hänger givetvis på att det finns FB kvar på Barnens hus.

Magnus

Givetvis så kan man köpa flera om man vill och till samma omkostnad, jag vill bara ha för mina esor hit och dit. Och för att ligga ute med pengar.

/Magnus

Tommy_la

Frakten verkar bli 150kr med Posten och 90kr med Schenker om jag lyckats uttyda deras portotabeller rätt.
Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

Magnus

Det är tre pers som förfrågat om FB nu, en som har bestämt sig. De andra har inte hunnit reagera efter rapport om mitt omkostnadstillägg.

Jag tänkte bara tillägga att enda orsaken att jag kommer ihåg priset på FB så bra (förhoppningsvis) är att butiken hade en stor vit skylt med priset (1845:-) och texten "Special-set -Bara ett fåtal butiker som har denna, så passa på."

Om ni vill ha en FB så PM:a mig en beställning och inkludera ert mobilnummer så att jag kan nå er ifall jag minns priset fel eller om det kommer upp nån annan fråga. Jag kommer att handla tidigt imorgon och kommer sedan bara eventuellt att kunna besöka butiken på söndag (sista rea-dagen). Jag _tror_ inte att FB är nån storsäljare för vanligt folk, men börjar Star Warslegot att ta slut så vet man aldrig vad som händer. Technic är tydligen helt slut iaf.

/Magnus

Tommy_la

Min bricklinkbutik "Tommy's Store":
http://www.bricklink.com/store.asp?p=tommy_la

Magnus

Sammanfattning per 21:09

14.38 - 1. [micke] - 1 Fire Brigade - Ej respons efter mitt prisförslag - Vill ha telefonnummer

15.58 - 2. [Duchessa] - 1 Fire Brigade - Ej respons efter mitt prisförslag - Vill ha telefonnummer

19.52 - 3. [Softilog] - 2 Fire Brigade - Allt klart (Kompletteringsbeställning av en extra FB inkom efter att #4 hade PM:at, kund 4 har förtur om det inte finns tillräckligt många.

[20.36] 4. [Tommy_la] - 1 Fire Brigade - Allt klart.

-Haha, fan vad kul att få se kassörskans min när jag släntrar in och rensar upp! Är det något annat som jag ska kolla upp när jag säkrat FB åt alla som ska ha? Typ nåt set som jag ska kolla pris på och ringa upp?

Om det är någon som är osäker på om man kan lita på mig så har jag tyvärr inga kredenser att ge. Jag tänkte att när väl jag har huset fullt av Fire Brigade så fotar jag med en handskriven lapp med era namn på lådorna så ni får se att allt är ok.

Jag svarar också med med telefonnummer när ni PM:ar beställning så ni har möjlighet att ringa och kolla så det stämmer. Sen om ni blir lurade kan ni ringa och be mig fara åt helvete :)

/Magnus

Magnus

Jag kommer att kolla PM sent inatt/imorgon bitti. /Magnus

Magnus

Uppdatering; Några har fallit bort  :P

Sammanfattning 28 Jan 01:46

micke och Duchessa (som var ombud) har dragit tillbaka sina beställningar.

1. [Softilog] - 2 Fire Brigade
2. [Tommy_la] - 1 Fire Brigade

-Jag kommer att kolla sidan runt 09.30 innan jag åker in och handlar imorrn. /Magnus