Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Julsta

Startat av Sollan, 10 Januari 2012 kl. 18:39

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike

Kul att du la upp bilderna! Jag gillar byggen som har en historia till personerna i bygget..
(Tommy_La skriver ju nästan små noveller kring sina byggen)
?

Stigge72

Citat från: Skafte skrivet 12 Januari 2012 kl. 07:06
Citat från: Sollan skrivet 11 Januari 2012 kl. 22:53
:D Det är två bitar men på bilden ser det faktiskt ut som de sitter ihop. En fanns som näsa till snögubben i förra årets julkalender, så jag kallar dem för morötter.

Bricklink kallar dem "Barb Small (Helmet Horn)"
53451

Passar ju nästan bättre än LEGOs egna morötter. :)
Ja de ja... Tack båda.

Svartkrut

Alltid härligt att se mysiga legostäder. Har byggt många sådana när jag var yngre och de sista åren med min son, men nu får jag sällan hjälpa till i sonens legostad, så det är väl dags att skaffa sig en egen igen. :)

Sollan

Det här var så roligt så jag kan inte låte bli att posta en gång till innan Julstaden förpassas till småbitar.

Aktiviteten i Julstaden börjar mattas av. Det är mest Marilyn som altjämt bygger vidare. Lite aktivitet syns i utkanten av staden där Nike bor i sitt stora residens. Nike har besök av sin gamla kompis Leffe.

Leffe och Nike var kompisar långt innan någon Julstad ens fanns på planeringsstadiet. Leffe har fortfarande samma glasögon som han hade då han var aktiv fotbollsspelare på 90-talet när legofotbollsplanerna lanserades. Leffe var en väldigt duktig fotbollsspelare, men hade en usel uthållighet. Leffe behövdes för att fotbollsturneringarna skulle kunna genomföras och den gamla ramsan :
"Leffe, Leffe, Leffe
hoppas du orkar
halvleken ut"
skallade altsomoftast över planen.

Nike är stadens bildesigner, biltillverkare och bilreparatör, något han sköter med den äran. Bilar med motor (pullback) är väldigt dyra, medan de motorlösa kan köpas för betydligt rimligare priser. Nike har blivit smått förmögen och ses nu mest pyssla om sina djur. Han har skaffat hund som samsas fint med både katten och ankorna i dammen.

Marilyn har upptäckt stadens sekelskifteshus som inrymmer stadens enda fik. Hon ses här sitta och njuta av en cafe latte medan borgmästaren går förbi, som vanligt med en flaska i handen...

Sollan

Blev inspirerad av Teabox roliga bildsekvens!

Julsta del 4
Där Marilyn åker till kollonistugan för att få lite lugn och ro men får oväntat och ovälkommet besök.

Fortsättning (kanske) följer..

micke

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

mechamike

Mysig Kolonistuga.. och din solstol var riktigt kul.. Smart användningsområde för dom där långa benen!
?

Sollan

Tack!

Solstolen sprang fram från ett behov att försöka göra något med en bit jag inte tyckte jag hade användning av.

Såg precis att "strippen" hamnat på förstasidan. Det var en väldigt stor ära! :D

mechamike

Jag har köpt ett gäng Set The Captain's Cabin/Pirates of the Caribbean så mina minfigs får en slapp sommar i sina solstolar  :)
?

Sollan

:D . Det var från det setet min solstol kom.

Jesperallen

Kul :D

Gillar verkligen lösningen på hur du byggt stugan, riktigt snyggt!

shutter

Snyggt foto och kul minspel.
Kram.

Teabox

Gillar Kolonistugan :)

Stigge72

Kul och snyggt.
Vad sitter mellan solstolens ben där "dynan" sitter fast? funkar det med en sån arm som sitter högre upp?

Sollan

Tack för alla trevlig komentarer! :D

@ Stigge "dynan" sitter fast på en likadan arm, man får tvinga den lite att hamna i rätt vinkel, inte helt stabilt.