Minirecension på Freinds 3930 Stephanies outdoor bakery

Startat av mordatre, 03 Januari 2012 kl. 21:55

Föregående ämne - Nästa ämne

mordatre

Fick hem detta idag tillsammans med lite nytt Ninjago från Amazon UK.

Jag har fått lillgrabben på 6 år att se bortom de nya figurerna och gilla de nya delarna. (Han har en Afol-syn på Lego)  ;D

Lådan är riktigt liten och jag vet inte riktigt vad svenska priset blir men de små seten kostar 5 pund i England så mellan 75-100:- i Sverige är  väl troligt. Aningen dyrt faktiskt.  (EDIT: se post nedan. Detta set kommer kosta 59sek)

friends2 by mordatre, on Flickr

Hela setet med tillbehör.

friends1 by mordatre, on Flickr

Inventarielistan.

friends3 by mordatre, on Flickr

Det mest intressanta.  Mjölkpaketet, blommor, ugnen. Lätt att bygga  utan beskrivning och tillräckligt smart för att barnen ska kunna leka ett bra tag med dem.

friends4 by mordatre, on Flickr

Staphanie under parasollen. Det känns som om de små klena armarna kommer vara det som går sönder på dessa figurer först. Annars är de rätt trevliga. Inget jag kommer använda själv dock då de skiljer sig för mycket mot de vanliga figurerna. 

friends5 by mordatre, on Flickr

extra bitar.

friends6 by mordatre, on Flickr

Full fart på med bullbaket. Den lilla 1x2 bakelsen passar perfekt i ugnen.

friends7 by mordatre, on Flickr

Stephanies gula frisyr passar inte riktigt bra på vanliga minifigs, de ser lite ut som amerikaner med hockeyfrilla. Jack´s hår och hatt sitter dock som en smäck på Stephanie.

Kommer garanterat köpa fler Friends-set för delarna. Kommer vakta amazon UK´s reor dock då det finns för mycket annat som ska köpas under 2012.

Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

de Gothia

Helt klart många nya och roliga bitar som kommer i dessa set! Satt just och kollade på EB där de stora seten recenseras och det finns som sagt massa smaskiga saker! Gillar de nya håren! Vissa sitter som en smäck på minifigsen!

Tycker Lego gör ett riktigt bra tema med dessa friendsseten!!

Bra recension!

mordatre

Den mörkhyade tjejens hår blir lite som ett brunt 1600-tals krull på minifigsen vilket demonstrerades i någon av Eurobricksrecensionerna. Sådant måste införskaffas.

Tillägg: Kollade i efterhand på S@H och det svenska priset verkar blir 59:- för de små seten vilket känns helt ok. Hikmet och liknande butiker kommer förmodligen ta 45-50:-/st för dessa och då är de ett givet köp.

129:- för nästa steg i storleksordningen, 249:- för nästa, 349:- osv

Teabox

Tobbe Arnesson

Jag kollade tyska katalogen igår och tyckte inte priserna verkade så tokiga, tidigare tjejteman har varit klart dyrare.

Är det klistermärke på mjölkpaketet eller tryck?

Vad är det för längd på Stephanie och hur bred är hon över axlarna?
Blogg: Robotkampen

Nextuz

mordatre

Hennes axlar är lika breda som höfterna (1cm), dvs mycket smalare än en vanlig minifig. Fötterna kräver dock en 2x2 yta för att få plats så inga vanliga hästar, motorcyklar m.m. går att använda. Vet inte om de vanliga cyklarna fungerar för det verkar ju följa med sådana i ett av sommarseten. Angående längden så är Friendsfigurerna någon millimeter längre än en minifig med kjol (Slope). Alla Friendsset går ju egentligen bra att använda till minifigs.

Mirandir

Det är ju inte direkt så att man blev mindre sugen på Lego Friends... Tror att det har stor potiential att locka tjejerna till Lego.  Även om det just nu verkar pågå en mindre  "bloggbävningen" mot detta tema. Det sägs att det är för mycket rosa och för lite bygg. Vet dock inte riktigt varifrån man fått det senare.

Citat från: mordatre skrivet 03 Januari 2012 kl. 21:55
Lådan är riktigt liten och jag vet inte riktigt vad svenska priset blir men de små seten kostar 5 pund i England så mellan 75-100:- i Sverige är  väl troligt. Aningen dyrt faktiskt.

Skall inte uttala mig om det exakta svenska priset men det kommer ligga en bit under 75 kronor...
Legobloggen: http://legobloggen.com

mordatre

Citat från: Mirandir skrivet 04 Januari 2012 kl. 20:36

Skall inte uttala mig om det exakta svenska priset men det kommer ligga en bit under 75 kronor...

Japp. Som jag skrev i posten ovanför så listar S@H detta set till 59:-.   Går även kolla Batman seten m.fl. om man väljer ett set på Engelska/amerikanska S@H och sedan byter språk till svenska.