Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Missile launcher version B.

Startat av mechamike, 22 december 2011 kl. 16:15

Föregående ämne - Nästa ämne

mechamike








Optisk sikte, Radiolänk, och Radar.



6 rakettuber




Winch



Det här är ett bygge som jag pysslat lite med under en tid, Från början var det tänkt att bli en trailerdragare rakt av kapad från Superkalles Ullareds lastbil men reslutatet blev lite annorlunda.
AntonYmer var snäll nog att fotografera det hela på Östgötaträffen.
Jag byggde först en version med utdragbara stödben men var inte riktigt nöjd med reslutatet.

Inspirationen kommer från en  mobil raketavskjutningsramp som jag satt och kikade på genom mitt kontorsfönster.

Efter fotograferingen har jag lekt lite med olika frontrutor, rutan som sitter på foton var den enda rutan jag hade tillgänglig i min samling vi byggnationen.  Jag kämpar fortfarande med tanken på om jag ska göra den Ir styrd och fixa till grillen.
?

stej123

Riktigt cool! Min enda synpunkt har du tagit upp själv, nämligen att den kanske borde ha utfällbara stödben.

mechamike

Jo, vill ha stadiga stödben, gärna 4 st utfällbara, Men de ska få plats och inte lossna så lätt.
Byggde en version med 4 ben som dock inte kunde fällas in utan fick "eftermonteras" vid posering..
?

Superkalle

Hepp. Så här två dar innan jul drämmer den goda MechaMike till med en riktigt cool skapelse. Du skriver att det är version B. Jag har inte sett version A, men jag gillar denna skarpt. Mest kanske hela raketrampen. Allt från formen, till hydrauliken till utskjutningsrören. Very nice. Bra däcks/hjulval också. Sedan gillar jag grillen - ger den riktiga militärkänslan. 8) Några detaljer i DarkTan förhöjer också hela modellen tycker jag.

mechamike

Tackar!

version A. Med 2 stödben.


Version A framför Minrareten i Shareb-Illund Kalif.
?

Tie Fighter

Cool! väcker minnen om Action Force leksakerna man hade som ung.

Jesperallen

Riktigt snyggt!
Hade dessa funnits som LEGO när man var liten så hade man varit totalt såld.

de Gothia

Oj vad snygg den är! Ser ut att vara hämtad från ett dataspel! Bra klossat (som Tobbe säger! :))

Illuwatar

Riktigt snygg - och i tan för ovanlighetens skull. Kul att se lite mer militära byggen här på forumet (tycker det har varit lite dåligt med detta).
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Record

#9
Kul med fler militära byggen, snygg,med bra färg val, känns mordernt.

kanske snart har ett helt swebrickförsvar, det som saknas är flottan, men det kanske dycker upp  :)
Friskt satsat, hälften vunnet..

Goldmember

"Inspirationen kommer från en  mobil raketavskjutningsramp som jag satt och kikade på genom mitt kontorsfönster."
Var i hela friden arbetar du???? I bagdad...?  :D

Ps. Varför får man inte se Lego göra militära byggset? någon som vet? Vore otroligt häftigt med andra världskriget som ett Lego tema.

/G

swestar

Mycket stiligt bygge, härligt att du valt "Tan" som färg. Gillar "bitanvändningen" till rampen. Och som sagt kul med flera teman på byggena.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Skrytsson

Ogillar militärfordon. Men detta var ju onekligen ett snyggt bygge.

Citat från: Goldmember skrivet 22 december 2011 kl. 22:12
"Inspirationen kommer från en  mobil raketavskjutningsramp som jag satt och kikade på genom mitt kontorsfönster."
Var i hela friden arbetar du???? I bagdad...?  :D

;D

Sirre

Riktigt snyggt bygge! :D

Gillar verkligen formen på missilrampen!

Tobbe Arnesson

Jag gillar verkligen ditt bygge mechamike. Är det kanske rent av första MOCen du visat upp här?

De dark tan detaljerna gör extremt mycket för utseendet, kul att så lite gör så mycket!

Citat från: Goldmember skrivet 22 december 2011 kl. 22:12Ps. Varför får man inte se Lego göra militära byggset?

De har en policy att inte göra moderna krigsleksaker. Policyn är rätt inkonsekvent med tanke på att de beväpnar den nära framtiden i bl.a. Alien Conquest och har gjort två bestyckade krigsmaskiner från första världskriget:

Jag tycker inte vi tar debatten kring TLGs brister i detta avseende här i mechamikes MOC-tråd.
Blogg: Robotkampen

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.