Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Lord of the Rings

Startat av Teabox, 16 December 2011 kl. 13:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Art Vandelay

Det här kommer ju inte att gå!  :o

Star Wars, Marvel, DC, Dino och så nu detta.
Vågar inte tänka på vad det snittar per månad.

Och så kan man ge sig f-n på att det kommer en UCS Helm's Deep med 7000 bitar som man måste ha.

Kom igen nu Triss... plöstligt händer det  :)

Skrytsson

Underbar nyhet! Det lär ju bli en hel drös nya fantastiska figur-delar; flesh-huvuden, nya hår-moulds (se bara pressrelease-bilden på Frodo), torsos och tillbehör!  ;D 8)

Det här är vad  som kan få mig att börja bygga på borgtemat.

Vi bör nog se detta som ett tecken från ovan; Community-bygget ska vara befolkat av figurer i flesh-nyanser!  :P

Odidoma

Det kommer bli fantastiskt spännande, ser fram emot hösten så jag kan stänga in mig och bygga, bygga!

AndersI

Sjuttsingen! Nu blir jag ju tvungen att köpa mer LEGO...
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

insurrection

Citat från: de Gothia skrivet 16 December 2011 kl. 13:55
hujjedamej!!! ytterligare ett tema som blir dyrare för att vi ska få jättefula fleshies!!

det enda som kan bli bra av det här är att min plånbok hinner återhämta sig samt att det kommer nog komma en o annan rolig bit från temat...
My thoughts exactly...
Men man kanske kan köpa set och avyttra figsen på tradera eller nått...

Carl T

Citat från: insurrection skrivet 16 December 2011 kl. 16:19
hujjedamej!!! ytterligare ett tema som blir dyrare för att vi ska få jättefula fleshies!!

det enda som kan bli bra av det här är att min plånbok hinner återhämta sig samt att det kommer nog komma en o annan rolig bit från temat...
My thoughts exactly...

Det bör väl kunna fungera rätt bra. Jag testade det med Prince of Persia men det fungerade inte så bra. Kanske var det för att jag satte fast (men lågt, tyckte jag) pris.

OnT: Synd att de tydligen baserar det hela på Peter Jacksons filmer i stället för på böckerna. Iofs kommer det nog inte att *synas* så stor skillnad, men bara att tänka sig filmernas* vulgära karaktärer och förvrängda och tillplattade story får mig att rysa, och inte alls på det behagliga vis jag ryser av att läsa böckerna.

* Reservation: Jag har bara sett den första, men hört berättas hur de ändrade storyn ännu mer i de följande filmerna.
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

marpe

Bland det bästa med Sagan om ringen är miljöerna.
Hoppas på mer material till skogar, vatten osv.

insurrection

Citat från: Carl T skrivet 16 December 2011 kl. 16:35
Citat från: insurrection skrivet 16 December 2011 kl. 16:19

My thoughts exactly...
Det bör väl kunna fungera rätt bra. Jag testade det med Prince of Persia men det fungerade inte så bra. Kanske var det för att jag satte fast (men lågt, tyckte jag) pris.
Men det brukar väl funka för star wars? Tänker att det är mycket beroende på att det finns en stark fan-base för temat i fråga, som det väl inte gjorde för PoP.
CitatOnT: Synd att de tydligen baserar det hela på Peter Jacksons filmer i stället för på böckerna. Iofs kommer det nog inte att *synas* så stor skillnad, men bara att tänka sig filmernas* vulgära karaktärer och förvrängda och tillplattade story får mig att rysa, och inte alls på det behagliga vis jag ryser av att läsa böckerna.

* Reservation: Jag har bara sett den första, men hört berättas hur de ändrade storyn ännu mer i de följande filmerna.
Jag tycker nog ändå att filmerna är förvånansvärt trogna böckerna, jämfört med hur filmatiseringar brukar se ut.

pacc

Citat från: marpe skrivet 16 December 2011 kl. 16:39
Bland det bästa med Sagan om ringen är miljöerna.
Hoppas på mer material till skogar, vatten osv.

Det blir intressant att se vad de väljer och hur varierat det blir.
Jag tycker att PoP var varierat och med bra modeller, Harry potter är lysande,
medan PoTC blev lite krystat och omotiverat.
Risken är ju att LoTR blir krystat då figurerna är i centrum och det inte finns några självklara byggnader att göra,
bara miljöer funkar ju inte.

Jag hoppas på Hobsala, Stenbro, borg som invaderas av orcer
men det passar nog egentligen bättre med en serie som mer liknar atlantis undervattensmonster
dvs. spindeln i grottan, draken i berget, trädgubben etc. och inga byggnader mer än något träd och en stadsport.

ogel

Mäktigt! grymt sugen o se Enterna och vilka miljöer de gör..  För mig som älskar original sw men hatar de nya känns det som ett mkt jämnare tema eftersom allt med lotr är bra. bara inte hobbitrullarna suger sen så det blir likadant:)

mordatre

Men va f*n. jag hade avfärdat alla heta diskussioner om LOTR som verklighetsfattiga nördönskningar. Självklart kan man inte hålla sig ifrån detta tema trots att man nyss köpt hus och borde hålla i varenda krona.   >:(

Nazgûl...  :)

Tror förresten att det kommer gå utmärkt att sälja LOTRfigurer löst. Fansen är lika många som till StarWars och varumärket är grymt starkt. Kommer förmodligen locka fler människor till Lego´s värld. Till skillnad från Prince of Persia som ingen i hela världen bryr sig om.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Tie Fighter

Jag vill se en cool Gollum,Nazgul en Balrog,Enter, en Hobbithåla, Moria, Helms klyfta, Vattnadal, Svarta porten, Barad dur, Orthanc, Honmonstrets håla, striden i vakttornet, Edoras, Minas tirith Olifanter mm
Och sen kommer ju Bilbo puh! :P

Mirandir

Så Lego har äntligen gått ut med detta! Och som vanligt får vi vänta några månader... Augusti för att vara exakt.

Och ja det är spännande nyheter men jag tänker vänta på bilder innan jag drar några större växlar om hur episkt detta tema kommer vara då jag misstänker att många av de fantastiska miljöerna och platserna kommer att vara kraftigt nedskalade.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Tie Fighter

Förmodligen...men det är då man får fixa till dom.

marpe

Citat från: pacc skrivet 16 December 2011 kl. 18:04
Det blir intressant att se vad de väljer och hur varierat det blir.
...
Risken är ju att LoTR blir krystat då figurerna är i centrum och det inte finns några självklara byggnader att göra,
bara miljöer funkar ju inte.
...

Jag hoppas på:
Lothlórien, Fylke, Fangornskogen (med Lavskägge). Båten nerför floden Anduin, Raurosfallen.  :)
Hoppas att de nyttjar utomhusmiljöpotentialen riktigt ordentligt.

Men jag är rädd att fler personer betalar mer för en borg än en skog.  :'(

Men man kan väl få drömma lite. :)