Författare Ämne: Lego Lord of the Rings  (läst 23889 gånger)

Utloggad de Gothia

• Betalande medlem 2013
  • *
  • Antal inlägg: 1 508
SV: Lego Lord of the Rings
« Svar #255 skrivet: 18 juni, 2012 Kl:21.52 »
det finns ju redan nu på brixit, warehouse 19(bara figurer) , helofas butik på tradera och sen klossbutiken. priset är ju som det är pga licens och att det inte släppts loss helt i sverige..

studbringer här på swebrick kan ju annars fixa godsaker från amerikat! ;)

Utloggad Mirandir

• ...Han i norr...
  • Antal inlägg: 1 414
« Svar #256 skrivet: 18 juni, 2012 Kl:21.57 »
Hej!
Är det någon som vet när sagan om ringen-legot släpps i Sverige?

24-25 juli skulle jag tippa att det börjar dyka upp på affärshyllorna.

Utloggad KalleMannen83

• Antal inlägg: 24
« Svar #257 skrivet: 25 juni, 2012 Kl:00.18 »
Tack snälla för svaren!
Jag har nu gjort en beställning från Helofax butik på tradera (kortare leveranstid än att beställa det från USA) och väntar in paketet mellan tisdag och torsdag nästa vecka.
Jag ser fram emot det jättemycket.

Vad säger ni andra som köpt LOTR-set? Är de lika fina som de ser ut att vara?
Vilket är favoritsetet?
Vad tror ni om framtida set?
Det vore synd tycker jag om de bara gör nya set baserat på the Hobbit-filmen och inte LOTR.

Själv har jag till en början köpt Moria- och Weathertop-seten.

Utloggad Erik

• Betalande medlem 2013
  • *
  • Antal inlägg: 297
« Svar #258 skrivet: 25 juni, 2012 Kl:13.29 »
På förhand håller jag Mines of Moria högst med Weathertop som god tvåa så där verkar vi vara överens  :D

Vad gäller framtida set hoppas väl de flesta på en blandning från de tre LOTR-filmerna/-böckerna och den första hobbitfilmen. Själv önskar jag ett rejält Bag End och gärna ett set med Beorn (a.k.a. Mikael Persbrandt) från första hobbitfilmen.

Det finns hur många scener, platser och karaktärer som helst från LOTR som skulle kunna göra sig som set. Däremot vet jag inte hur länge licensen med Middle-earth Enterprises som sitter på rättigheterna gäller. Någon som vet?

Utloggad Mirandir

• ...Han i norr...
  • Antal inlägg: 1 414
« Svar #259 skrivet: 25 juni, 2012 Kl:21.42 »
Vad säger ni andra som köpt LOTR-set? Är de lika fina som de ser ut att vara?

Har nästan alla byggda på jobbet och de är riktigt fina. Dock kan jag tycka att de svenska rek-priserna är nästan i högsta laget. :/

Vad tror ni om framtida set?

Jag skulle tippa/hoppas på att vi kommer att få se fler set från både The Hobbit och LotR. En Balrog och Hobsala/Bilbos hus är väl nästan ett måste. Dock är jag rädd att ett Bilbos hus mest troligt skulle se ut som 4191 Captain's Cabin. D.v.s. det är bara ett gäng möbler. :/

Känns dock inte som att LotR är ett tema som kommer generera mer än tre-fyra releaser och bara kommer pågå under tiden som The Hobbit filmerna går på Bio. Precis som med Harry Potter och PotC.

Utloggad KalleMannen83

« Svar #260 skrivet: 26 juni, 2012 Kl:00.04 »
Erik: Ja, vi verkar ju vara överens :)
Det verkar ju bra.
Vad tror du om ett gigantiskt set med slaget om Minas Tirith (Gondor)?
Om Helms deep har typ 1300 klossar så kunde de haft 4000 kanske för att få skalan rätt. Kankse en 25 minifigurer något.

Mirandir: Ja,  har byggt om det första setet nu, Weathertop, och det är verkligen fint.
Bilbos Hus vore kul, om man fick bygga själva huset också.

Jag blir lite ledsen när du påminde om att LOTR kanske bara blir ett kortvarigt tema.. den möjligheten finns ju faktiskt där. Eftersom jag älskar LOTR lika mycket som Star Wars hade jag på något sätt förutsatt att den skulle bli lika populär och finnas kvar under många år, men du har förstås rätt i att det kanske inte blir så.
Då blir det inte heller några jättestora set heller. Helms deep känns lite i klenaste laget för att vara den största setet. Var är alla vanliga soldater i borgen? Finns ju bara hjältarna där.

Utloggad stigge72

• Betalande medlem 2013
  • *
  • Antal inlägg: 3 417
    • Min Flickr
« Svar #261 skrivet: 29 juni, 2012 Kl:00.13 »
Någon får väl göra som mr Lucas, och dryga ut universet lite... synd att J.R.R. inte kan göra det själv...

Utloggad mechamike

• Ordförande
  • Styrelsen
  • *
  • Antal inlägg: 4 878
    • Brickshelf Mapp
« Svar #262 skrivet: 29 juni, 2012 Kl:10.03 »
"Sagan om Ringen :The Clone orcs.."   :(
.

Utloggad KalleMannen83

« Svar #263 skrivet: 29 juni, 2012 Kl:15.39 »
ha ha nej usch.. det får inte bli som Star Wars där de gamla filmerna var helt magiska, men där inget efter det blivit i närheten så bra.
Det finns tillräckligt många fina miljöer och scener från LOTR-filmerna för att göra set i 20 år minst så jag hoppas verkligen att det bara kommer nya och nya och nya set för varje år :)

Utloggad marpe

• Betalande medlem 2013
  • *
  • Nya verkligheter!
  • Antal inlägg: 1 763
« Svar #264 skrivet: 29 juni, 2012 Kl:19.57 »
Tror att rättighetsägaren tycker om tilläggsförsäljning som t.ex. Lego. Brukar vara lönsamt.
Tror att det är en kort licens med option på förlängning. Lego vill bara förlänga om de tror att det är lönsamt. Det är ett härligt rävspel kring villkoren för den långa licensen. Tänk om man fick vara inblandad.

Utloggad styrbjörn

• Galet fan av framför allt lego pirates och vikings
  • Antal inlägg: 401
« Svar #265 skrivet: 30 juni, 2012 Kl:06.18 »
Nu har jag ingen aning om det här- men jag hoppas att fler teman blir som harry potter och förs finns, sen försvinner o så kommer de tillbaka osv. Inte sw som går hela tiden man blir ju lite uttröttad :P Sen är det bra för plånboken också och sen vill man ju ha vanligt castle också.
Du missar 100% av de skott du inte skjuter
Mina mocs:
http://www.flickr.com/photos/styrbjorn24/

Utloggad colonel

• LEGO Ambassadör
  • Scandinavia
  • Antal inlägg: 212
    • Svend Erik Saksun
« Svar #266 skrivet: 30 juni, 2012 Kl:20.53 »
Nu er der endnu en god grund til at komme til København!!
Kim Thomsen har sendt mig følgende mail:

As something new, the VIP program is testing the idea of running a presale for VIP members.

From newsletter:
This July, LEGO® VIPs visiting the LEGO Store Copenhagen will get the chance to buy the brand new LEGO Lord of  The Rings theme, one month before everyone else in Denmark.
Simply present your VIP member card to a store associate to shop for these fantastic new sets! Only while stock last, at the LEGO Store Copenhagen.
Feel free to share this information on your sites when you receive this mail.

Best regards
Kim Ellekjær Thomsen
Community Coordinator
Community Engagement & Events
LEGO Evangelist & Ambassador/Proud Granddad/Artist/Lt Col Ret.
I do not work - I live!

Utloggad micke

• Betalande medlem 2013
  • *
  • Medlem i Cuusoo
  • Antal inlägg: 1 650
« Svar #267 skrivet: 30 juni, 2012 Kl:21.04 »
Now we´re talking, låter som en jättebra ide från TLG där VIP börjar betyda något också
Me like alot
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Utloggad Gray

• Antal inlägg: 319
« Svar #268 skrivet: 01 juli, 2012 Kl:14.00 »
Känns inte sådär VIP-igt att betala danskt fullpris (överpris), och "en månad före alla andra" betyder ju inte mycket när setten redan nu finns att köpa på Amazon.de till exempel. Hade varit äkta VIP om det är något dom gjort innan setten släppts överhuvudtaget, och då hade det kanske funnits anledning att betala fullt pris också, bara för att få tag på dom verkligen först.

Utloggad micke

• Betalande medlem 2013
  • *
  • Medlem i Cuusoo
  • Antal inlägg: 1 650
« Svar #269 skrivet: 01 juli, 2012 Kl:15.53 »
Känns inte sådär VIP-igt att betala danskt fullpris (överpris), och "en månad före alla andra" betyder ju inte mycket när setten redan nu finns att köpa på Amazon.de till exempel. Hade varit äkta VIP om det är något dom gjort innan setten släppts överhuvudtaget, och då hade det kanske funnits anledning att betala fullt pris också, bara för att få tag på dom verkligen först.

Aha, jag som var dåligt påläst. Trodde att det var release före alla andra. Så jag får instämma i din kritik
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke