Batman - Ivys skog & Crocs kloak!

Startat av Skrytsson, 21 November 2011 kl. 23:32

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

I och med återkomsten av Batman/Super Heroes har Eurobricks anordnat en Lego Batman-byggtävling.

En av tävlingskategorierna går, i korthet, ut på att bygga ett hem till en av de officiella Batman-karaktärerna i form av en vinjett på 8x8 studs.

Jag kunde inte nöja mig med ett bygge, så det blev två: "Poison Ivys skog" och "Crocs kloak".

Vilken av dem är bäst? Vilken ska jag ställa upp i tävlingen med? :)

Posion Ivy, som är till hälften människa och till hälften växt, lever i sin egen lilla skog i utkanten av Gotham City. En skog bestående av buskar, löv, ett giftigt träd och en köttätandeväxt som bara väntar på att sluka allt som konsumerar syre :P

Poison Ivy's Tree by Lego.Skrytsson, on Flickr

Killer Croc bor i en liten kloakhåla och livnär sig på allt avloppsvattnet har att erbjuda; smutsig och halvdöd fisk, begagnade hundben, döda grodor och annat skit. Med jämna mellanrum roar han sig med att dyka upp genom folks duschbrunnar och skrämma livet ur Gothams Citys stackars härdade invånare :P

Croc's sewer by Lego.Skrytsson, on Flickr

Tie Fighter

Jag gillar Crocs kloak bäst, jag kommer att titta misstänkt på avloppet när jag tar en dusch i fortsättningen.  ;D

de Gothia

Croc självklart! Den andra känns som man sett förut men crocs moc var ju riktigt läcker!!! Gillar duschkabinen, avloppen och gubbens min!!! :D

micke

Kan bara instämma med de Gothia, grym MOC
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Teabox

Båda är snyggt byggda, men Crocs är den jag gillar mest också. Tror det är för att den avbildar sånt man känner igen. Poison Ivys köttätande växt är inget jag har någon koll på hur den ska se ut.

AndersI

Croc!

Fast Poison Ivy känns 'konstnärligare'.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Ras 74

Tufft val helt klart. Men får nog ändå säga Crocs tillhåll.
Båda är riktigt bra!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Wineyard

Bloggad av Brothers Brick igen, grattis :D
Jag är inget större fan av Batman och har ärligt talat ingen aning vem Croc är - men vinjetten var supersnygg, speciellt badrummet!

shiftaltcmd

Båda är riktigt snygga och välbyggda men Croc har det lilla extra.
För min del är det att två personer kan interagera. Det skapar handling och känslor.
Sen håller jag med andra här, man känner igen sig och kan relatera till badrummet men inte i den köttätande växten.

Myko

Coola! Jag ska gå emot strömmen och säga att jag gillar Posion Ivy bäst, jättemysiga färgkombinationer och svårare bygge i mina ögon.

shutter

Två fina byggen, men det händer mer i Crocs. ;)

de Gothia

när jag läste mitt första inlägg lät det som jag tyckte poison ivy var blaha och att man sett det förut. så var det självfallet inte! :) den är verkligen läcker men crocs var bättre.. :)

Selander

Crocs. Grymt bra känsla i det bygget.

mechamike

Mycket stilfullt.. gillar båda men duschväggen avgör saken för min del..

Testade du att flytta upp den köttätande växten högst upp i träden? kanske hade gjort den viggen mer "less is more"
Ett stort träd med köttätande mun.. visst inte så realistiskt men det är ju inte Superhjältar heller.. ;D
?

insurrection

Instämmer med majoriteten: Crocs. Badrumet är som konstaterats mycket läckert, men jag gillar nästan avloppstunnlarna ännu mer. Blir sugen på att bygga en egen MOC med sådana när jag ser din!