Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Alien conquest diorama

Startat av robban, 25 Oktober 2011 kl. 15:08

Föregående ämne - Nästa ämne

robban

Då var bygget klart och utplaserat på Barnens Hus här i karlstad.
Som vanligt suger jag på foto biten och skulle gärna vilja finna någon fotograf..

Dioramat ska föra tankarna till en välkänd byggnad (även om det inte blev en kopia utan jag fick plocka bort det ovala rumet samt skära ned på breden) . Dom ekonomiska oroligheterna drabade inte enbart mig och Amerikanska staten som fick hyra in billiga Mexikanska målare utan drabbade även aliens, som fick skära ned på sin attack styrka från tre tefat till två (som syns på bild så var det förberet för tre men fans bara två i butiken)

Jag har även en uppsätning av vänstra sidan av trägården i ned brunnet utförande, men valde den lite mer snällare varianten till butiks displayern. Den nedbruna varianten kommer att åter användas till en fet skogsbrand 2012..  ;D

Kan tillägga att jag var ju inte så förtjust i att sätta upp dom ljusblå gubbarna efter helgens Manchester derby, och sen att det står City på plexikåpan gjorde ju inte dagen bättre  ;)
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

NIN777

Riktigt snyggt och imponerande bygge.

Gillar verkligen uttrycket på killen som klipper gräsmattan  :D
Som taget från en tecknad film.

SuperMario

Jepp, det stämmer, snyggt och imponerande bygge.

Men också mycket roliga scener:
- Mexikanska målare!  ;D
- Fru Obama som solar topless (ligger på mage iofs)!  :D

Hur 8) som helst!!

scholm

Snyggt, som vanligt!!
Alltid ett nöje att se dina byggen live på Barnens hus, både jag och sonen älskar dem!!
Livet är som ett Legobygge - färggrant och fullt av möjligheter.

scholm

Såg först nu att du efterlyste fotograf, hör av dig till mig så ska vi nog fixa det!
Livet är som ett Legobygge - färggrant och fullt av möjligheter.

Teabox

Snyggt. Gillar det vita huset som innehåller många trevliga detaljer, speciellt trappan :)

Tycker inte det gör något att det blev ett UFO för litet. Ser bra ut med bara två :)

Tobbe Arnesson

Hyr grymt som helst!  :D

Antar ett tredje UFO kommer när de fyllt på hyllan?

Det funkar att ha strålarna som "tractor beams" men jag gillade mer laser och förstörelse.  ;)

Är det en optisk defekt att pelarna ser skruvade ut?

Blogg: Robotkampen

de Gothia

snyggt!

gillar också trappen och de två träden framför!!! :)

robban

Tack för alla goda ord!! Kul att bygget gillades!

@Tobbe: Jag gilla lasern och förstörelsen bättre oxå  ;D men valde detta alternativet i och med att jag hör ofta komentarer från äldre när jag sätter upp montrarna att det bara är krig i lego nu förtiden.

Bygget sprack under transporten och jag såg inte det med en gång, men pelarna är raka så det är nog bara något optiskt, det såg ju lite skruvat ut.

@scholm: Tackar för erbjudandet ang fotograf, kommer ha ett nytt diorama klart mot dec som behöver förevigas  ;D
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

Erik

Fantastiskt snyggt som vanligt Robban! Det blir till att cykla ner till Barnens hus under en lunchrast och beskåda bygget  :)

Larry Lars

Wow! Riktigt häftigt. Det blir till att trotsa en svår förkylning och åka dit och kika lite imorgon.
Många sköna detaljer som vanligt. Verkligen snygg strål-effekt under tefaten.

Mycket skoj att se en byggnad av det här slaget från dej. Hela dioramat känns som något nytt i dessa sammanhang, samtidigt som det ju avbildar något vi är ganska vana att se på film.

Ett väldigt bra exempel på det jag gillar med dina butiksdioramor. De erbjuder långt mycket mer än att bara visa exempel på vad som går att köpa som byggsats. Att tänka lite utanför boxen passar ju så bra ihop med LEGO.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

AndersI

Instämmer i lovsången! Ett typiskt Robban-bygge med massor av små detaljer att upptäcka. Synd att man inte bor i Karlstad.
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

micke

Kan bara instämma med tidigare talare, gillar skarpt din kreativitet.
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

sandpeople

Riktigt snygg! Bra jobbat!