Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2012

Startat av Ras 74, 18 Oktober 2011 kl. 13:14

Föregående ämne - Nästa ämne

Larry Lars

Citat från: studbringer skrivet 04 April 2012 kl. 22:48
Larry Lars...skojjar du nu :o ;D

Måste titta på momstertemat nu... ;) ja du vet hur det är, en måste se det med egna ögon ;D

Nejdå. Jag är ganska säker. kolla in "spöktåget" och "Likbilen". Dessa slopes känns ju igen på att de även har strukturen fr andra tak-slopes. Alltså inte helsläta som cheese.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Skrytsson

http://www.flickr.com/photos/fbtbnet/6867345303/

Precis till höger om spöket - kan det vara studbringers bit?

Larry Lars

Citat från: Skrytsson skrivet 04 April 2012 kl. 23:05
http://www.flickr.com/photos/fbtbnet/6867345303/

Precis till höger om spöket - kan det vara studbringers bit?

Det måste det vara. Den biten syns även riktigt bra från sidan från ett annat set här:
http://www.flickr.com/photos/fbtbnet/6867307857/

studbringer

Skrytsson, Larry Lars... visst är det den !!! :D jösses vilka falkögon ni har, eller är det bara jag som inte är helt utvecklad än ;) har ju faktiskt ögnat på monstertemat förrut och inte lagt märke till detta... men det är väl som dom säger man ser inte skogen för alla träden :P

Jaaaa... äntligen är ett år av väntan över, fast dom verkar inte släppa monstertemat förrän i Juni om jag förstått det hela rätt ?!

Bifogar en bild jag med då, hur jag nu lyckades förbise denna bit får förbli en gåta... jag höljer det i evigt dunkel ;)

Stigge72

Citat från: Nextuz skrivet 04 April 2012 kl. 10:45
Denna har jag inte sett...  99780

Håller med flera andra: Ser ut att vara en trevlig liten bit.

Citat från: AndersI skrivet 04 April 2012 kl. 13:41
Vad är det för fel på 42446?
Iom att den är tunn med bara ett genomgående hål på ena ledden, så funkar den inte så bra att bygga på.

Citat från: Larry Lars skrivet 04 April 2012 kl. 22:57

Måste titta på momstertemat nu... ;) ja du vet hur det är, en måste se det med egna ögon ;D

Nejdå. Jag är ganska säker. kolla in "spöktåget" och "Likbilen". Dessa slopes känns ju igen på att de även har strukturen fr andra tak-slopes. Alltså inte helsläta som cheese.
Nu är ju ofta nyare takbitar helsläta också...

Larry Lars

Citat från: stigge72 skrivet 05 April 2012 kl. 10:52
Citat från: Larry Lars skrivet 04 April 2012 kl. 22:57

Nu är ju ofta nyare takbitar helsläta också...

Visst. Men inte dessa nya med samma lutning som gammalt klassiskt legotak. De har en lätt "ruggad" yta. Sedan är det så att nyare släta slopes ändå inte har samma blanka finish som cheese, så att titta efter blank eller matt yta fungerar ofta bra för att se skilnad på typ av bit.

Teabox

I The Battle Of Helm's Deep ser man en yxan som faller ner vid stegen. Är den gjord med en 3L bar kanske? Ingen ny bit, men kul ifall den slutar vara en exklusiv bit för samlarfigurerna :)

Myko

Om det är Gimlis andra yxa så har han i alla andra bilder haft två 4L yxor.

Gray

Citat från: Myko skrivet 12 April 2012 kl. 09:50
Om det är Gimlis andra yxa så har han i alla andra bilder haft två 4L yxor.

Jämförde just nu med min samlarfigur-dvärg (som har en brun 3L bar som yxskaft) och den är samma storlek som den Gimli har i de två setten han dyker upp i. Syns bäst i denna bilden.

Tobbe Arnesson

Den ser onekligen 3L ut, hoppas på fler sådana. :)
Blogg: Robotkampen

Tobbe Arnesson

87994 Bar 3L finns redan som svart i Oil Rig Escape.
Blogg: Robotkampen

Skrytsson

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 12 April 2012 kl. 15:26
87994 Bar 3L finns redan som svart i Oil Rig Escape.

Åh fan. Den borde vi haft med i bulken.

Superkalle

Citat från: Skrytsson skrivet 12 April 2012 kl. 16:50Åh fan. Den borde vi haft med i bulken.
Kan möjligen vara så att den är "licensed" och att den inte gått att XXX ändå. Brukar vara så med bitar som bara använts i license-set, även om man tycker att de ser "vanliga" ut. Värt att kolla upp i alla fall.

lindyhep

Om inte jag helt missförstår bl så finns den även i 2 minifigs i serie 2 resp 6, nämligenn tyngdlyftaren och minotauren. Tyngdlyftaren förefaller äldre än oil riggen så då borde den väl inte vara licensbit?

Myko

Delar som är unika för minifigurerna är inte tillåtna i XXX heller, troligtvis på grund av att gjutformarna och lagret inte finns i Danmark?