Författare Ämne: Nya bitar 2012  (läst 13701 gånger)

Inloggad Superkalle

• Betalande medlem 2013
  • *
  • Antal inlägg: 1 468
SV: Nya bitar 2012
« Svar #195 skrivet: 23 mars, 2012 Kl:13.05 »
Jo, men hur sitter den i så fall fast? Kolla särskilt på den högra och vilket håll plupparna "borde" gå.

Utloggad Myko

• Global Moderator
  • *
  • Antal inlägg: 1 302
« Svar #196 skrivet: 23 mars, 2012 Kl:13.11 »
Ja det var sannerligen mystiskt.

Om du högerklickar på den bifogade bilden och tar reda på vilken URL den har kan du lägga in den i [ img ] taggar:

[ img ]http://www.swebrick.se/index.php?action=dlattach;topic=2535.0;attach=8629;image[ /img ]

Utloggad Teabox

• Community Build Coordinator
  • Global Moderator
  • *
  • Antal inlägg: 2 262
    • http://mylittleteabox.com/
« Svar #197 skrivet: 23 mars, 2012 Kl:13.15 »
Hmm, nu blev man sugen på att se om det är något man kan återskapa i LDD :)

Men en uppochnervänd tile hade inte varit helt fel att få. :)

Utloggad Carl T

• Betalande medlem 2013
  • *
  • Antal inlägg: 1 172
« Svar #198 skrivet: 23 mars, 2012 Kl:14.29 »
Jag tror det är så enkelt att den bara ligger löst över undersidan på . Jag får intrycket att det är en och en som hålls ihop av exempelvis två med olika orientering och en axel genom hålen. Stämmer avstånden om man bygger så?
Jag har diverse minifigs från LoTR, HP och PoP till salu.

Utloggad Skrytsson

• Betalande medlem 2013
  • *
  • Antal inlägg: 2 880
« Svar #199 skrivet: 23 mars, 2012 Kl:15.12 »
En tile med studs på baksidan vore ju fantastiskt. Äntligen går det då att bygga stora SNOT-partier utan att en av sidorna ser ful ut.

Utloggad Gray

• Antal inlägg: 319
« Svar #200 skrivet: 23 mars, 2012 Kl:16.58 »
Jag kollade på lite fler bilder av den från mässan, byggde ihop handen i LDD så gott som jag kan se att den är gjord och jag kan bara komma fram till att det måste vara en ny bit. Bifogar bild från LDD (där den nya platta 2x2 är ersatt med en rund 2x2, 2654 för syns skull):

Utloggad Gray

« Svar #201 skrivet: 23 mars, 2012 Kl:17.03 »
En till bild från en vinkel mer lik den i bilden:

Inloggad Superkalle

• Betalande medlem 2013
  • *
« Svar #202 skrivet: 23 mars, 2012 Kl:17.18 »
Om du högerklickar på den bifogade bilden och tar reda på vilken URL den har kan du lägga in den i [ img ] taggar:
Zank you very much!

Utloggad Carl T

• Betalande medlem 2013
  • *
  • Antal inlägg: 1 172
« Svar #203 skrivet: 23 mars, 2012 Kl:17.54 »
Ah, jag ser att min pessimism nog var för stor. Intressant bit i så fall.
Jag har diverse minifigs från LoTR, HP och PoP till salu.

Utloggad Gray

« Svar #204 skrivet: 23 mars, 2012 Kl:18.48 »
Det är ju lite underligt att dom skulle börja tillverka en sådan bit just för detta set, då dom lika väl kunnat använda den runda biten jag använde i LDD utan att det skulle göra större skillnad (personligen tycker jag den skulle se bättre ut med den runda, faktiskt).

Men man ska inte klaga, alltid trevligt med nya bitar!

Inloggad Superkalle

• Betalande medlem 2013
  • *
« Svar #205 skrivet: 23 mars, 2012 Kl:21.13 »
Du har rätt att man skulle kunnat använda 2x2 round, och just därför misstänker jag att denna bit egentligen gjorts för något annat set där den har ett mer direkt användningsområde. Så brukar det vara. Vi får se under året om den dyker upp i fler set :)

Utloggad Gray

« Svar #206 skrivet: 30 mars, 2012 Kl:18.03 »
Inte en ny bit, men väl en bit med nytt tryck?

Kolla in den bruna, platta 1x4-biten mellan hjulen på "armborst-kanonen" i denna bild, den med ett trä-aktigt utseende och "spikar" i hörnen. Ser inte ut som ett klistermärke då trycket går så långt ut i kanterna, mer synligt om man kollar på denna närmare bild.

Inloggad Superkalle

• Betalande medlem 2013
  • *
« Svar #207 skrivet: 30 mars, 2012 Kl:21.26 »

Kolla in den bruna, platta 1x4-biten mellan hjulen på "armborst-kanonen" i denna bild, den med ett trä-aktigt utseende och "spikar" i hörnen. Ser inte ut som ett klistermärke då trycket går så långt ut i kanterna, mer synligt om man kollar på denna närmare bild.
Kan väl vara ett nytt tryck, men svårt att avgöra. Det verkar som det är en datorrenderad bild, och då kan möjligen "klistermärken" flyta ut lite längre och se ut som tryck. Gissar jag, men vet inte säkert. Å andra sidan är det ett licensierat tema, och då brukar det ju vara mer tryck än klistermärken.

Vi får väl hålla tummarna för tryck  :)

Utloggad Gray

« Svar #208 skrivet: 30 mars, 2012 Kl:23.19 »

Kan väl vara ett nytt tryck, men svårt att avgöra. Det verkar som det är en datorrenderad bild, och då kan möjligen "klistermärken" flyta ut lite längre och se ut som tryck. Gissar jag, men vet inte säkert. Å andra sidan är det ett licensierat tema, och då brukar det ju vara mer tryck än klistermärken.

Vi får väl hålla tummarna för tryck  :)

Ja, möjligen ropade jag hej lite för tidigt.. Nu när jag kollade på Moria-settet så finns även där platta, bruna 1x4-bitar med liknande trä-utseende på dörren och där är det rätt uppenbarligen klistermärken. Vore ju konstigt om dom gjorde tryckta bitar som används i ett (billigare) set och sedan använde klistermärken som i stort sett ser likadana ut i ett annat set. Man kan väl anta att dessa klistermärken lär vara de som kommer användas i Uruk-hai Army-settet också.

Konstigt ändå att dom inte gör tryck av vissa klistermärken.. Just bruna 1x4 som liknar träplankor skulle det ju finnas massor med användningsområden för i slott, pirat och fantasy-teman.

Inloggad Superkalle

• Betalande medlem 2013
  • *
« Svar #209 skrivet: 31 mars, 2012 Kl:15.36 »
Konstigt ändå att dom inte gör tryck av vissa klistermärken.. Just bruna 1x4 som liknar träplankor skulle det ju finnas massor med användningsområden för i slott, pirat och fantasy-teman.
Det är det gamla vanliga - kostnadsfråga.  ::)