Forum > Var kan man köpa LEGO
Blocket och Tradera fynd
NIN777:
Alla medlemmar av Swebrick måste sitta inne på många historier om köp på Blocket och Tradera.
Vore roligt och höra om era Lego fynd (bra eller dåliga).
Själv chansade jag för en tid sedan på ett parti (1,5 kg) på Tradera där man kunde se en dörr till 1528-2 i mycket fint skick. Betalade 150 kr och när jag började sortera bitarna visade det sig att endast dörren och en del till fanns i partiet. Hoppas på bättre lycka nästa gång!
de Gothia:
hittade 3739 som låg i en annons på blocket tillsammans med massa andra set. frågade vad han ville ha för smedjan. 250 kr senare hade jag ett komplett set med instruktioner och box hemma hos mig!! :)
mitt bästa köp nånsin tror jag! :)
Jesperallen:
Fick för ett par år sedan napp på Blocket med en dam som hade LEGO från 80-talet. Kommer dir och hon visar upp lådor med ett 40-tal uppbyggda modeller, allt från 6080-borgen till små bilset. Allt i MINT-condition, inte ett fingeravtryck på bitarna. 6080 var det enda set med låda, men beskrivningarna såg inte ut att varit öppnade överhuvudtaget.
Hon ville att jag skulle lägga bud, och jag tänkte att jag börjar lågt så kan vi se var vi hamnar, det var ju ändå riktigt fina grejer. 500 spänn sa jag och nästan väntade mig ett irriterat svar, men det kom istället ett "det räcker mer än väl, tack ska du ha!" Bara 6080 i låda och bitar i det skicket hade varit ett fynd för 500kr, så jag hade lite blandade känslor när jag gick därifrån. En del av mig var sprittande lycklig, den andra delen skämdes lite....
edit: ändrade 8060 till 6080 en gång för alla (hoppas jag) :D
de Gothia:
8060? det är ju ett atlantis set?! ???
är det 6080 du tänker på? :) låter som ett bra köp om inte annat! :D
Jesperallen:
--- Citat från: de Gothia skrivet 14 oktober, 2011 Kl:22.48 ---8060? det är ju ett atlantis set?! ???
är det 6080 du tänker på? :) låter som ett bra köp om inte annat! :D
--- Slut citat ---
ja visst menar jag 6080.... 8060 får ju inte precis mig att punga ut 500 spänn :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
Gå till fullversion