FLL: Utställning 12:e november, Borlänge

Startat av Tobbe Arnesson, 10 Oktober 2011 kl. 12:46

Föregående ämne - Nästa ämne

Ihoplänkade händelser

Tobbe Arnesson

Hoj!

För årets deltävling av FLL i Borlänge[/url] kom Nextuz med idén att SweBrick kan ställa ut där. Jag tyckte idén var bra så jag kontaktade projektledaren Röde Nyström som var eld och lågor.

Vi får ställa ut byggen, ställa upp reklamskylt samt att de som ställer ut blir bjudna på lunch. I gengäld hoppas Röde att intresset för FLL ökar, dvs. kanske mer publik och kanske fler deltagare nästa år. I år är det bara sex lag men fyra av dem är skolklasser så det kommer troligen ändå bli en hel del barn med familjer.

Årets tema för FLL-deltagarna är:

CitatTa hand om maten. Tänk livsmedelssäkerhet!
Häng på och forska om livsmedelssäkerhet och vad
som kan bidra till att den mat vi äter får högre kvalitet!

Flera faktorer kan bidra till låg kvalitet. Maten kan komma i kontakt med insekter och smådjur, bakterier som angriper maten, slarvig hantering vid transporter, dålig hygien och dåliga livsmedelstillsatser för att nämna några.

Ni ska komma på idéer om hur vi kan minska och kanske till och med ta bort effekten av dessa eller andra faktorer.

Det vore kul om vi kunde ställa ut byggen på samma tema, men med tanke på den korta tiden så går det bra med vad som helst. Roligast är så klart egna byggen men exklusiva set går också för sig.

Bord finns på plats och Röde tror de är 120 x 50 cm. Om någon tycker det är viktigt får vi se till att säkerställa detta. Tanken är att vi inte kommer lämna borden utan uppsikt och sätta någon form av avspärrning. Dvs. inga montrar.

Utställningen kommer vara på balkongen inne på Cozmoz, Engelbrektsgatan 36 i Borlänge den 12:e november. Exakta tider kommer senare.

Röde undrar hur många bord vi behöver så är det någon som är sugen?
Blogg: Robotkampen

Tobbe Arnesson

Så pass intressant alltså?   :-\

Edit: Fel smiley.

SuperMario

Host, host (förkyld! >:()

Jag kan tänka mig ställa ut...
Om det blir bara jag så borde det räcka med 2-3 st. bord.
Kan du Tobbe meddela Röde?

Tobbe Arnesson

Record har ju alla husen också, de där officiella modellerna. Ett bord för dem?

Jag har tänkt närvara och hjälpa till med själva utställandet (bordvaktning, bua åt dommaren, etc. etc.) men jag har inget att ställa upp själv.

Tobbe Arnesson

Citat från: RödeOkej! 3-4 bord blir perfekt! I närheten av modellerna kommer vi även att erbjuda besökarna möjligheten att prova på olika legoskoncept som vi kör i Framtidsmuseets ordinarie programverksamhet. NXT-programmering, WeDo, vetenskap och teknologi samt vanligt stor-gummi-lego. Tanken är att vi ska försöka få plats med detta i en av sektionerna uppe på balkongen på Cozmoz. En pedagog från museet kommer att ansvara för denna prova-på-verksamhet tillsammans med några volontärer.

flossfloss

Om jag hinner få resterande delar till min GG så har jag två modulhus hus för utställningen.

Tobbe Arnesson

Egna byggen eller de officiella modellerna? Jag tror Record har samtliga uppbyggda...

flossfloss

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 24 Oktober 2011 kl. 11:00
Egna byggen eller de officiella modellerna? Jag tror Record har samtliga uppbyggda...

De två första officiella.

Tobbe Arnesson

Lite mer än en vecka kvar, vilka modulhus behöver Record inte bidra med?

Nextuz

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 03 November 2011 kl. 08:26
Lite mer än en vecka kvar, vilka modulhus behöver Record inte bidra med?

Grand emporium.
Fire brigade.
Ev Cafe Corner, beror på om vi kan låna av flossfloss...

Tobbe Arnesson

Senast idag behöver jag/Record veta vilka modulhus han inte behöver bidra med...

Är det någon mer än SuperMario som tänker ställa ut saker?

Nextuz

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 08 November 2011 kl. 08:13
Senast idag behöver jag/Record veta vilka modulhus han inte behöver bidra med...

Är det någon mer än SuperMario som tänker ställa ut saker?

Firebrigade, grand emporium och cafe corner har vi här i borlänge :)

jag tar med vestas 4999 och kanske unimog? Vi kan ju ha flera :p

Tobbe Arnesson

Jag har inte öppnat min mog än och din är iaf. lite moddad. Lite tråkigt med officiella set tycker jag, men så klart bättre än inget. Vi får skärpa oss till nästa år. :)

SuperMario

Jag har lite eget (MOCs) också, men inte lika impregnerande (:P) som CC-husen antar jag.

Nextuz och jag lär träffas tors och fre för att få ordning på detta.

Nextuz

Citat från: SuperMario skrivet 08 November 2011 kl. 09:16
Jag har lite eget (MOCs) också, men inte lika impregnerande (:P) som CC-husen antar jag.

Nextuz och jag lär träffas tors och fre för att få ordning på detta.

Yes... Ska bli sir :D