Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

2012 övrigt

Startat av pacc, 17 September 2011 kl. 18:00

Föregående ämne - Nästa ämne

Mirandir

Nu har maj-nyheterna kommit bestående av minifigs series 7 och superheroes: 6858, 6862, 6863, 6866, 6868 & 6869
Legobloggen: http://legobloggen.com

Gray

Citat från: Mirandir skrivet 25 April 2012 kl. 13:57
Nu har maj-nyheterna kommit bestående av minifigs series 7 och superheroes: 6858, 6862, 6863, 6866, 6868 & 6869

Såg endast samma 6 set i den enda av mina lokala butiker som hade packat fram Super Heroes idag.. Betyder det att de är de enda setten som släpps i Sverige? Ingen Batcave, ingen Captain America..? Vilken idioti.

Mirandir

Ja, det är de setten som kommer släppas i butik. Batcave-settet kommer inte. Captain America settet har jag för mig är ett "key account"-set. DVS exklusivt för någon större kedja. Tror detsamma gäller settet med Two-Face och batmobilen.

Dessutom släpps setten bara i "fackhandeln". Vilket jag antar betyder enbart leksaksbutiker.

Beskedet från en Legorepresentant jag pratat med var att Super Heroes är "inte prioriterat". Misstänker starkt att denna prioritering är baserad helt och hållet på försäljningen av det tidigare Batman som var så dålig att sista omgången inte ens släpptes i butik. Och att man helt ignorerar det hysteriska intresset som Lego Batman spelen skapat.

Myko

Som jag förstått det är superhjältar aptöntigt i Sverige, och supercoolt i USA. Vilket är lite skumt för alla unga grabbar jag ser har Spindelmannen-keps eller väska.

styrbjörn

Bra med serie 7! För övrigt håller jag med Myko.

Mirandir

Citat från: Myko skrivet 25 April 2012 kl. 19:20
Som jag förstått det är superhjältar aptöntigt i Sverige, och supercoolt i USA. Vilket är lite skumt för alla unga grabbar jag ser har Spindelmannen-keps eller väska.

...Eller skriker "LEGO BATMAN!?!?!?" när de ser vad som dykt upp i hyllan följt av ett "snälla-snälla-snälla-snälla" till närmaste medföljande släkting... :)

Teabox

Fler Zombie bilder har dykt upp på Eurobricks.

Damen ser riktigt läskig ut :)

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

Selander

Är det röda eller mörkröda dörrar på bilen i 9465 ?
EDIT:
När jag tittar närnmare ser det ut som den där 5wide breda karossbiten, så glöm min ovanstående fråga !

marpe

Citat från: Myko skrivet 25 April 2012 kl. 19:20
Om mina barn eller grannbarnen skulle få en dräkt med Captain America skulle de bli besvikna. Spindelmannen och Batman är däremot kul.

Vad gäller Lego så är Starwars och Ninjago mest populära här, men senast igår var spindelmannen i fokus. Hulken hade visst en biroll.  ;)

Det är så många superhjältar att hålla rätt på, stackars barn. Förutom de nya hjältarna finns det en uppsjö som vi föräldrar av nostalgiskäl försöker hålla vid liv...  Vi räddar superhjältarna och inte tvärtom.  ;) Kanske går symaskinerna varma ikväll. Föräldrar som målmedvetet syr dräkter föreställande Green Lantern...

Record

Hörde en resention av nya Marvel filmen på p3 idag, han var helt lyrisk över hur bra filmen var, och gav den 5/5, jag skall nog försöka se den, hoppas den kommer till vår bio.

För min del har jag börjat uppskatta Marvel på senaste tiden, och då främst X-men filmerna, tycker dom är jättebra, gillar nog mest Wolverine och att han jobbar i skogen och är allmänt en cool typ, och historien kring hur det började med bla magneto, i konsentrationslägret.

Dom andra har jag ganska dålig kläm på, men hulken minns man ju från dom där gamla filmerna man såg.

Min son har inte blivit gammal nog för att börja gilla super hjältar, men han har nån tröja med spindelmannen,
han lekte faktist med min Superman och Lex Luthor robot, men han kanske hade lekt lika roat om det varit en modell av Sune Mangs.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Skrytsson

Zombiesarna ser fantastiska ut  :D

Skafte

Citat från: Record skrivet 26 April 2012 kl. 14:35
men han kanske hade lekt lika roat om det varit en modell av Sune Mangs.

"Någonting att äta, någonting att dricka..." Se upp för MATMANNEN!

styrbjörn

Håller med. Och så blodet under damens mun...Riktigt snyggt :)

shutter

Får konstiga vibbar från skoltiden. Våga dig att kasta mat, tänk på de svältande barnen...

"Någonting att äta, någonting att dricka..." Se upp för MATTANTEN!
(lånade bilden)

Så till min fråga. Någon som vet något om Green lantern? Menar jag sett honom som minifigur 2011. Hyrde för övrigt filmen i går men den var ju sådär :-\