Experimental reactor on Mars

Startat av SuperMario, 15 September 2011 kl. 23:48

Föregående ämne - Nästa ämne

SuperMario

Bättre sent än aldrig...  ::)  :-[

Här kommer några (när)bilder på vårt (Nextuz och mitt) bygge till Tekniska i somras.

Enjoy!

Skrytsson

Hade ni sand purple bitar med också? Det missade jag :P

Precis som jag sa till Nextuz under utställningen så gillar jag bygget! Mycket aktivitet, snygga och genomtänkta detaljer och coolt färgväxlande ljus  :)

SuperMario

Sand red, tror jag...
(Har dålig koll på dessa fula färger.  :P )

Tobbe Arnesson

Snyggt, me like!

Speciellt solpanelerna, hur har ni fått dem "schackrutiga" i olika nyanser av genomskinlig blå?

Gillar också att det mekas lite här och där!
Blogg: Robotkampen

Silence101

Riktigt snyggt. Härlig känsla med aktivitet här och där

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 16 September 2011 kl. 07:19

Speciellt solpanelerna, hur har ni fått dem "schackrutiga" i olika nyanser av genomskinlig blå?

Är det inte´olika färger bakom de blå??
Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Tobbe Arnesson

Citat från: Silence101 skrivet 16 September 2011 kl. 08:27Är det inte´olika färger bakom de blå??

Jag funderade på det men tyckte de såg lite för tunna ut, men kanske är det tre lager plattor? Lite svårt att se på bilderna. Det är iaf. den troligaste gissningen. :)

SuperMario

Citat från: Silence101 skrivet 16 September 2011 kl. 08:27
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 16 September 2011 kl. 07:19Speciellt solpanelerna, hur har ni fått dem "schackrutiga" i olika nyanser av genomskinlig blå?

Är det inte olika färger bakom de blå??
Ja, det är vita resp. svarta 1x1 plates bakom de 1x2 mörkblå tiles:n.

Och den ljusblå ramen består av 1x1 + 1x8 tiles och 1x4 låga paneler, i Mearskblått.

swestar

Härligt bygge
Bra att ni lagt in många närbilder, så man kan studera konstruktionerna närmare och följa vad alla gör där på Mars.  ;)

Thumbs up 
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Gordonblixt

Måste hålla med alla andra. Bygget är otroligt, lilla tåget som åkte runt var skoj, men...
Den ser mindre ut. ;D

Stigge72

Det var ett kul och snyggt bygge, som var kul att ha sett irl.

Dock är det en bit på bild 565, som ja funderar över,..  det ser ut som en "lång pin" där den tredje delen är en axelstump. Kanske bara jag som inte sett de förr, eller så är det något annat som jag missat.

Tobbe Arnesson

Citat från: stigge72 skrivet 19 September 2011 kl. 10:48Dock är det en bit på bild 565, som ja funderar över,..  det ser ut som en "lång pin" där den tredje delen är en axelstump. Kanske bara jag som inte sett de förr, eller så är det något annat som jag missat.

61184 Technic, Pin 1/2 with 2L Bar Extension

Illuwatar

"Flick-fire"-missil med andra ord...

Mycket snyggt bygge annars. Många detaljer och det är liv i stället.
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Skrytsson

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 19 September 2011 kl. 10:56
Citat från: stigge72 skrivet 19 September 2011 kl. 10:48Dock är det en bit på bild 565, som ja funderar över,..  det ser ut som en "lång pin" där den tredje delen är en axelstump. Kanske bara jag som inte sett de förr, eller så är det något annat som jag missat.

Fy, den där delen skickar lego med i nästan varje set numera. "Den obligatoriska skjutmekanismen"

Stigge72

Citat från: Skrytsson skrivet 19 September 2011 kl. 12:33
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 19 September 2011 kl. 10:56

Fy, den där delen skickar lego med i nästan varje set numera. "Den obligatoriska skjutmekanismen"

Jag tänkte sån ett tag först också, men mina har en knopp i änden, och är klart tunnare efter pin-delen..

Tobbe Arnesson

Citat från: stigge72 skrivet 19 September 2011 kl. 18:41Jag tänkte sån ett tag först också, men mina har en knopp i änden, och är klart tunnare efter pin-delen..

Ja? Pratar vi om samma sak?

I bild 565 tror jag att du menar 85940 Technic, Pin Connector Double with Bar som hänger "isnäppt" på en 61184 Technic, Pin 1/2 with 2L Bar Extension som i sin tur är inträdd i krysshålet på en 32291 Technic, Axle and Pin Connector Perpendicular Double. Knoppen i änden syns inte i bild och är underst, den tunnare pin-delen är den som syns.