där pratar vi örnriddararme!!! riktigt snygg!'skulle du alltså ta fram en egen customfraktion? vad för märke?
så du skissar på frihand? antar att du redan kollat på nätet efter snygga vapensköldar? jag är grymt sugen på ett vildsvin som märke. gillar inte riktigt mina "Snake Knights" då jag bara har tre sådana sköldar o resten av sköldarna är från skelett o spartaner. svart o grönt hade blivit riktigt läckert... tyvärr finns det inte många svarta flaggor därute...
tog mig friheten att använda ditt vildsvin o sätta in den i en triangulär sköld o änra lite färg...
hehe de gothia är ju hämtat rakt av från guillous böcker... riktigt snygg sköld du fick till! gjorde du den på frihand?
så du gjorde den på frihand alltså?! väldans impad!! är det ok att jag använder den då?har moddat lite mer med den.. tagit bort lite detaljer såsom tänder då det blev lite för plottrigt. sen gjorde jag prickar på kanterna..ska göra en oval sköld också så småningom!
Varsågod att använda Tror det skulle bli ännu bättre om du körde två ljusa färger som bakgrund och en mörkare på svinet. (Eller tvärtom) För att få bättre kontrast.Citat från: de Gothia skrivet 01 september, 2011 Kl:21.54så du gjorde den på frihand alltså?! väldans impad!! är det ok att jag använder den då?har moddat lite mer med den.. tagit bort lite detaljer såsom tänder då det blev lite för plottrigt. sen gjorde jag prickar på kanterna..ska göra en oval sköld också så småningom!
Blir ungefär så här:I fält kluvet i svart och rött, ett vildsvinshuvud i brunt (brunt är egentligen inte en heraldisk färg/tinktur) med beväring i rött (den röda tungan)Men bäst att fråga en expert, jag är en riktig nybörjare.
Citat från: shiftaltcmd skrivet 01 september, 2011 Kl:23.48Blir ungefär så här:I fält kluvet i svart och rött, ett vildsvinshuvud i brunt (brunt är egentligen inte en heraldisk färg/tinktur) med beväring i rött (den röda tungan)Men bäst att fråga en expert, jag är en riktig nybörjare.Jag har varit nybörjare i heraldik i typ 25 år och skulle vilja tillägga att det bruna i vildsvinets fall på heraldiska kan kallas naturfärgat... Man skall hela tiden tänka på kontraster - alltid placera saker i gult och vitt (guld och silver) på andra färger (företrädesvis blått och rött, men även grönt och svart) och tvärtom. Sätter man en blå drake på en svart sköld är den omöjlig att urskilja på långt håll, typ.