Författare Ämne: Exportera wantedlists på bricklink  (läst 507 gånger)

Utloggad Merkurius

• Antal inlägg: 352
Exportera wantedlists på bricklink
« skrivet: 01 juli, 2012 Kl:23.28 »
Ja, hur exporterar man en wanted list på Bricklink? Till exempelvis excel eller xml?
Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

Utloggad Tobbe Arnesson

• Betalande medlem 2013
  • *
  • Ride till you puke!
  • Antal inlägg: 3 908
    • Blogg med LEGO
SV: Exportera wantedlists på bricklink
« Svar #1 skrivet: 02 juli, 2012 Kl:08.59 »
Klipp och klistra?

Utloggad Merkurius

« Svar #2 skrivet: 02 juli, 2012 Kl:09.16 »
Man får med så mycket bilder och skräp, och om det är många rader orkar man inte ta rad för rad..

Utloggad Tobbe Arnesson

• Betalande medlem 2013
  • *
  • Ride till you puke!
  • Antal inlägg: 3 908
    • Blogg med LEGO
« Svar #3 skrivet: 02 juli, 2012 Kl:09.28 »
Mellanlanda i t.ex. Notepad/Anteckningar så slipper du åtminstone bilderna. Där kan man även passa på att göra sök/ersätt på t.ex. dubbla mellanslag mot enkelt mellanslag (eller semikolon). Gör man om de manöverna några gånger brukar en tabell uppenbara sig.

Utloggad marpe

• Betalande medlem 2013
  • *
  • Nya verkligheter!
  • Antal inlägg: 1 763
« Svar #4 skrivet: 05 juli, 2012 Kl:12.34 »
Jag vill minnas att jag har lyckats exportera wanted list. Basebrick stödjerimport av wanted list från Bricklink. Utan export, ingen import. (Ursäkta den avlägsna referensen till Liftarens guide till Galaxen)  :)

Utloggad Superkalle

• Betalande medlem 2013
  • *
  • Antal inlägg: 1 467
« Svar #5 skrivet: 06 juli, 2012 Kl:01.22 »
Jag vill minnas att jag har lyckats exportera wanted list. Basebrick stödjerimport av wanted list från Bricklink. Utan export, ingen import. (Ursäkta den avlägsna referensen till Liftarens guide till Galaxen)  :)
Är inte riktigt med på hur Basebrick stödjer detta. Har tittat under "mass upload" men kan inte hitta hur man skall göra. Kan du förklara.

Utloggad marpe

• Betalande medlem 2013
  • *
  • Nya verkligheter!
« Svar #6 skrivet: 06 juli, 2012 Kl:10.11 »
Är inte riktigt med på hur Basebrick stödjer detta. Har tittat under "mass upload" men kan inte hitta hur man skall göra. Kan du förklara.
Klicka på compare så hittar du alternativet att ladda upp en Bricklink wantedlist till BB. Förut fanns funktionen att ladda upp wanted list även under mass upload, om jag inte missminner mig. Det spelar ingen roll för slutsatsen. Går det att importera till BB borde det gå att exportera från BL.

Fast å andra sidan. Om ingen kan säga precis hur man exporterar en wanted list från BL så...

Utloggad Superkalle

• Betalande medlem 2013
  • *
« Svar #7 skrivet: 06 juli, 2012 Kl:11.47 »
Klicka på compare så hittar du alternativet att ladda upp en Bricklink wantedlist till BB. Förut fanns funktionen att ladda upp wanted list även under mass upload, om jag inte missminner mig. Det spelar ingen roll för slutsatsen. Går det att importera till BB borde det gå att exportera från BL.

Fast å andra sidan. Om ingen kan säga precis hur man exporterar en wanted list från BL så...
Ok, nu fattar jag. Men du har nog rätt...kruxet är att exportera en Wanted List först.  :)

Utloggad Merkurius

« Svar #8 skrivet: 06 juli, 2012 Kl:12.41 »
Markera-kopiera-klistra in-rensa bort onödigt funkar inte heller.. sakerna som står i editerbara fält, såsom  antal, kopieras inte..

Utloggad Superkalle

• Betalande medlem 2013
  • *
« Svar #9 skrivet: 06 juli, 2012 Kl:13.30 »
Markera-kopiera-klistra in-rensa bort onödigt funkar inte heller.. sakerna som står i editerbara fält, såsom  antal, kopieras inte..
Man måste först ändra till "print mode" (klicka på skrivar-ikonen i över högra hörnet). Då får man med antalet, men tyvärr på en annan rad (om man importerar in i t ex excel). Det värsta är dock att artikelnummrena inte finns, utan bara namnen, samt att färgnamnen är sammanskrivna med artikelnamnen.

Jag kan försöka programmera ihop någon liten snurra för att få ut en WantedList. Men det får bli efter semestern i så fall.  8)

Utloggad marpe

• Betalande medlem 2013
  • *
  • Nya verkligheter!
« Svar #10 skrivet: 06 juli, 2012 Kl:16.35 »
Jag kan försöka programmera ihop någon liten snurra för att få ut en WantedList. Men det får bli efter semestern i så fall.  8)
Hmm. Ett alternativ är ju att inte använda wanted list utan istället inventory. Då kan man ladda ner och upp hur man vill. Dessutom finns ju roliga inställningar att leka med. Det som krävs är att man gratis registrerar en bricklinkbutik. Se bara till att butiken inte är öppen för andra.

Den nedladdade inventoryfilen bör kunna laddas upp som en wanted list, om det är av intresse.