Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Snöre

Startat av Gadden, 14 Augusti 2011 kl. 10:37

Föregående ämne - Nästa ämne

Gadden

Tjoho!
Ny i forumet! Kikade igenom lite av de bilder som publicerats på en hel del byggen. Blev galet imponerad! Nu är det som så att min son har börjat bygga något enormt med Lego. Och eftersom jag hade en väldigt stor samling som barn tycker han det är väldigt kul. Problemet är att alla "snören"/"linor" (hur betecknas dem?) saknas. Känns så tråkigt att ta sytråd, blir ju inte riktigt samma grej.

Så, till frågan; någon som vet vart man kan inhandla detta? Kollade på Legos hemsida, där man kan beställa reservdelar, men hittade inget som har med snören att göra.

Tacksam för hjälp! :)
/Emil

Anders Nolberger

Om du tittar på www.bricklink.com så hittar du nästan allt som Lego någonsin gjort.

Tänk på att varje butik drivs av olika människor som inte har något med Lego att göra. Det är enklast att handla inom EU.

"snören" hittar du här: http://www.bricklink.com/catalogList.asp?catType=P&catString=231

Teabox

Jag har använt mig av svart broderitråd som substitut till den officiella. Kanske billigare :)

eiffelben

Citat från: teabox skrivet 14 Augusti 2011 kl. 11:04
Jag har använt mig av svart broderitråd som substitut till den officiella. Kanske billigare :)
Va! Helgerån!  :o

/Putte Purist  ;D
Många blandar ihop LEGO med leksaker. En del ger det till och med till sina barn...

de Gothia

Citat från: teabox skrivet 14 Augusti 2011 kl. 11:04

"Gilla"! :)

Stigge72

Jag minns inte att jag hade något officiellt LEGO-snöre alls när jag var liten, och använde björntråd oftast, men ibland vanlig sytråd också.
Björntråden är grövre och håller bättre.
Sytråden kunde man få i glada färger.

Nextuz

Vad heter han med stora lyftkranen som var på tekniska?... han har använt lina som de lagar fiskenät med... ser ut osm legosnöre.. meeen ack så starkt =)

Ras 74

Hassel den gamle vargen är det du menar ;)
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Jankas

Hej allihopa.
Jag har 4 sorter av snöre typ nätlina jag handlat av en nättillverkare.Du kan nog lungt få några meter då en av rullarna innehåller ca 1,5 km snöre.Detta är tvinnat snöre inte nylonfiskelina.
Bara att skicka pm eller email.
Mvh jankas

tellblom

Hej,

Jag höll på en hel del med technic för något år sedan med en massa långa linor i (Legos 'riktiga' har en begränsad längd).
Den riktiga är en liten flätad polyester lina som till och med imponerar de som håller på med trådar.

Jag åkte till Myrins (men min fru säger att man skall till Stoff & Stil i Bäckebol) och hittade en väldigt snarlik tråd som är lika hållbar på 200m rullar för 55kr rullen.

De som har tillgång till en persiennfabrik kan ju skaffa lite därifrån för det är samma tråd

/Martin

Jankas

jo vist persiennsnöre är jättebra men vitt.De jag har är svarta och ett grönt.De är dock gjorda för stora nät inte insjö typ utan trålar typ så det är riktigt starka grejer men om någon är intreserad av några meter skicka pm .
Mvh Jankas

Nextuz

Citat från: Jankas skrivet 27 Augusti 2011 kl. 18:43
jo vist persiennsnöre är jättebra men vitt.De jag har är svarta och ett grönt.De är dock gjorda för stora nät inte insjö typ utan trålar typ så det är riktigt starka grejer men om någon är intreserad av några meter skicka pm .
Mvh Jankas

Föräldrarna har mörkbruna snören.. ;)
Svarta finns som sagt vid de som håller på med persienner, markiser osv osv.. ;)

Huvudfoting

Någon som har haft någon lycka i att hitta bra replikas?

/W

Huvudfoting

Snälla? Någon som har någon ide? Om inget svar så get jag upp ;)

Det jag letar efter är väl två typer

1. Tunnare: För ex portar/galler till slott
2. Medium: För master till piratskepp

/W

Tobbe Arnesson

Har du läst tråden och därmed kollat persiennsnörespåret?
Blogg: Robotkampen