Modulära hus vilka har du och hur har du dom?

Startat av micke, 04 Maj 2011 kl. 23:14

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Utbrutet från den här tråden
Mvh Swebrick Moderator Team

Citat
Lite off men är det någon här som sitter på ALLA hus i serien ?! paradgata eller undanstuvade misb ? skriv gärna vore kul å veta vad ni besitter Glad 

Sitter med alla misb (än så länge)
Har byggt upp några hus som jag sålt av
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

studbringer

Citat från: micke skrivet 04 Maj 2011 kl. 23:14
Sitter med alla misb (än så länge)

Själv har jag inte ett endaste hus, tappade bort mig själv i SW träsket så va inte med från början vilket grämer mig nu...  :(

Kwagge

Snart alla (Väntar på lev från Studbringer på Grand) inkl Market street..

Står uppbyggda i ett vitrinskåp. Fyllt gågatorna med figurer. Även i husen finns det figurer som tittar ut.

Kartongerna ligger på vinden.

studbringer

Citat från: Kwagge skrivet 05 Maj 2011 kl. 00:13
Snart alla (Väntar på lev från Studbringer på Grand) inkl Market street..

Står uppbyggda i ett vitrinskåp. Fyllt gågatorna med figurer. Även i husen finns det figurer som tittar ut.

Kartongerna ligger på vinden.

Kwagge, almost there... respekt för uppbyggda i vitrinskåp ;)

tellblom

Jag har alla i en lång gata tillsammans med mina egna alster

/Martin

Skrytsson

Citat från: studbringer skrivet 04 Maj 2011 kl. 23:00
Lite off men är det någon här som sitter på ALLA hus i serien ?! paradgata eller undanstuvade misb ? skriv gärna vore kul å veta vad ni besitter ;D

Här hemma finns CC och GG uppbyggt, GE är fortfarande MISB. Fire Brigade har medvetet valts bort (skalan är ju helt off) och Market Street var före min tid.

Mirandir

Äger bara en CC som är utställd på HB Adventure som äger alla utom CC och Market Street.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Myko

Äger CC och GE, och har en BrickLink wanted list för GG som kommer betas av i lagom takt. :)

Jag ser dock mest framemot att bygga några egna hus i samma skala som passar in med de befintliga. (Nån gång i framtiden...)

studbringer

Citat från: tellblom skrivet 05 Maj 2011 kl. 07:10
Jag har alla i en lång gata tillsammans med mina egna alster

/Martin

Helt klart respektingivande ;D

Intressant dock hur olika vi ser på dessa exklusiva set, husen i synnerhet då... antingen spara alla misb, bygga alla eller välja bort vissa till förmån för andra :o

Själv suktar man efter alla men än så länge inte köpt något :o (blir dyrt, dyrt för Studbringer känner jag) tack alla för era inlägg

Till syvene och sist, alla som äger minst ett hus i serien eller tänker skaffa ett under året har detta från mig:

Skrytsson

Var har ni era hus uppställda någonstans?

Här hemma står de uppställda på Billy-hyllplan, på djupet passar de perfekt men på bredden får inte tre stycken plats - sånär som på 1 cm. Dålig kommunikation mellan TLG och IKEA  :(

Record

Citat från: Skrytsson skrivet 05 Maj 2011 kl. 21:03
Var har ni era hus uppställda någonstans?

Här hemma står de uppställda på Billy-hyllplan, på djupet passar de perfekt men på bredden får inte tre stycken plats - sånär som på 1 cm. Dålig kommunikation mellan TLG och IKEA  :(

Jag har mina uppställda i stringhyllor, får exakt plats 3 hus på bredden, i varje hyllplan, har 2 hyllor i bredd nu. 
Friskt satsat, hälften vunnet..

Skrytsson

Någon som har Town Plan? Biografen och det andra huset skulle förmodligen passa bra till Modulära husen...

(Kanske vore lämpligt att bryta ut snacket om CC-husen i största allmänhet till en egen tråd? Mechamike?  ;D)

mechamike

Fixat! Nu kan ni prata vidare om vilka CC hus ni har och hur ni visar/förvarar dom.

Tipsar om den här gamla tråden om vilka som är era favorit CC hus:
http://www.swebrick.se/index.php?topic=890.0

Mvh Swebrick Moderator Team
?

adamski

I mitt tycke så är biografen i Town plan lite liten för att passa ihop med övriga CC hus. Det finns dem som har uppgraderat biografen till att passa in men ingen av dem som jag sett har det funnits instruktioner till.

T.ex
http://amodularlife.wordpress.com/2010/08/09/my-modular-corner-cinema/
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=401554

shutter

jag har fire brigade som jag trivs väldigt väl  med. jag hade den på bästa plats i (hyllan tillsammans med en polistation (MOC WIP). Jag gillar stilen och har för avsikt att bygga en modernare brandstation på dubbla bredden, 64 studs...

har också en tanke på att bygga om Hogwart Castle till CC-style med Night Bus som kör förbi på gatan...
::)