LEGO-tips på europeiska Amazon

Startat av Ras 74, 13 Januari 2011 kl. 09:59

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

7594 Woody's Roundup ~ 285 kr för 492 bitar.

mechamike

Citat från: Skrytsson skrivet 25 Januari 2011 kl. 08:50
Borde kanske döpa om denna tråd till "Legotips på brittiska Amazon".

Fixat  ;)
?

Skrytsson

- 2 st Star Wars Visual Dictionary
- 3833 Spongebob Krusty Krab
- 2 st 7639 Camper
- 7595 Army Men on Patrol
- 3177 Small Car
- 3845 Shave a Sheep
- 7570 Ostrich Race
- Orient Bazar

1100 kr för allt. Camper hade sjunkit lite, men inte tillbaka till 8,86.

Tillägg: På S@H (och böckerna på Bokus) hade totalsumman varit 1900 kr + frakt (175) = 2075 kr.

NielsG

bra jobbat...

Jeg tror, det er det nye sted at bestille. Om man kommer over £25....

Sig til når du har modtaget pakken...

Skrytsson

Tack för tipset, NielsG!

Ja, jag tror också detta är det bästa sättet att köpa lego-set på, om det inte är någon superrea någon annanstans.

Är det ett nytt påfund att de skickar till Europeiska adresser fraktfritt, eller har he haft det så länge?

marcus

Då var man £97.49 fattigare  och rikare på lego. (svenskt listpris inom parantes)

Lego City 7936 Level Crossing £12.48 (199)
LEGO®City 7287 : Police Boat £22.70 (399?? och i mars?)
Lego City Train Station £27.66 (499)
LEGO Atlantis 8060 Typhoon Turbo Sub £15.58 (299)

och så lite annat smått lego.

Tack för tipsen!

mechamike

Ja även jag blev BP 32.61 / SEK 355,57 kronor fattigare!

En Camper, en Dessert attack och 2 Strutsrace!

?

NielsG

dom har haft det i alla fall sedan jul...

de Gothia

hur funkar amazon? antar att det är som tradera här i sveige? så man måste köpa av samma säljare för att få gratis frakt? verkar ju jättebilligt om inte annat! tom b.p dragon knights finns ju! :)

blev jag sugen på att handla lite!  :P

shiftaltcmd

Citat från: de Gothia skrivet 25 Januari 2011 kl. 19:35
hur funkar amazon? antar att det är som tradera här i sveige? så man måste köpa av samma säljare för att få gratis frakt? verkar ju jättebilligt om inte annat! tom b.p dragon knights finns ju! :)

Privata säljare måste man kolla noga. De kan till viss del ha egna fraktregler, men Amazon ser i alla fall till att det inte blir överpris. Och frakt samordnas inte mellan olika säljare.

Carl T

Citat från: de Gothia skrivet 25 Januari 2011 kl. 19:35

Man kan dels handla från Amazon själva (och då skickas somliga saker från deras dotterbolag på Jersey av skatteskäl), och dels från andra företag som också säljer där. I det senare fallet får man alltid betala full frakt på varje föremål och många levererar bara inom UK eller tar för mycket betalt för att det skall löna sig att beställa till Sverige. Saker från Amazon själva köper man helst med Super Saver Delivery, som kanske tar några dagar längre tid men är gratis till Sverige över £25.
Inte sällan säljs samma sak av Amazon och andra, så se till att välja rätt säljare när du stoppar saker i varukorgen.
En annan sak att notera är svensk moms inte läggs på förrän i allra sista steget innan man godkänner beställningen (dvs efter att man valt leveransadress och kort att betala med).
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

de Gothia

ah tack för svaren!

http://www.amazon.co.uk/Lego-Kingdom-852922-Battle-Dragon/dp/B003L9UH2I/ref=sr_1_10?s=kids&ie=UTF8&qid=1295981759&sr=1-10

så i fallet ovan så kostar b.p från amazon själva 17.95 men de finns billigare 13,32 hos privata? har jag fattat det rätt då?

vart ser man annars att det är amazon som säljer legot?

Aqualize

Fan er, jag förköper mig på lego. (det är ju den 25:e...).

Technic 8053 (mobilkran) £62,49 (svensk moms inräknad). Eller ska man ta 8265 (frontlastare). Den har ju utgått ur legos sortiment nu (dvs. men vill köpa den innan det försvinner). 8265 har färre bitar men högre betyg på brickset...

Förresten, fick ni val om amazons valutaomvandlare? Jag förstod inte om de ville debitera mig i SEK om jag skulle använt den eller om det bara var för att visa pris i min valuta. Den räknade väldigt dåligt tycker jag. 681,37 kr för det, swedbank säger 628,49 kr. Ska väl inte skilja så mycket i växlingskurser? Jag valde bort den.

Edit: Nej nu får man lägga det lite på kylning. Jag läste på om dem och 8265 verkar ju trevligare. Men så upptäcker man dels att det var några pund dyrare än vad jag sett men det spelar ingen roll eftersom det inte var amazon som sålde och de två billigaste med vettiga priser skickar inte till Sverige.
Kollade bricklink men med frakt blev det ju en hel del. GRRRRRR nu när jag var inne på att köpa frontlastaren så blir det inget köp och jag tänker inte göra ett snyftköp av mobilkranen

Wineyard

Tack för tipsen! Köpte en 7569 Desert Attack och en 7573 Battle of Alamut!