Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

AT-AT diskussion

Startat av Gurami, 31 Juli 2010 kl. 12:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Gurami

Har brutit ut detta ämne om pris på AT-AT 8129. Fortsätt gärna respektive diskussion i de båda trådarna.

MVH Global moderator teamet.

Funderade med på prisskillnaden... Om det nu bara är några hundra kronor så kan man ju lika gärna köpa den med power functions  ;D Har hört att den både ska vara större och mer detaljrik.
If you can dream it, you can achive it!

shiftaltcmd

Citat från: Gurami skrivet 31 Juli 2010 kl. 12:28
Funderade med på prisskillnaden... Om det nu bara är några hundra kronor så kan man ju lika gärna köpa den med power functions  ;D Har hört att den både ska vara större och mer detaljrik.

Smaken är som baken.
Men den med Power functions har inte lika många minifigurer.

Gurami

Det är sant, är det någon på swebrick som har någon av at-atsen?

Man får ju ändå 8 minifigs till den andra  ;D

micke

Citat från: Gurami skrivet 31 Juli 2010 kl. 21:07
Det är sant, är det någon på swebrick som har någon av at-atsen?

Man får ju ändå 8 minifigs till den andra  ;D
Har en motoriserad och en "vanlig"
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Gurami

Okej, det är den gamla vanliga va?

Vilken är mest detaljrik?   ;D

micke

Citat från: Gurami skrivet 31 Juli 2010 kl. 22:58
Okej, det är den gamla vanliga va?

Vilken är mest detaljrik?   ;D
Skulle säga den motoriserade
det är inte 2010 års utgåva
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Erik

Har någon byggt den nya AT-AT:n ännu? Betygen på S@H är ju inte direkt överväldigande...

Erik

Enligt TRU har 8129 citat "utgått hos leverantören". Tyvärr går det heller inte att plocka över enskilda set mellan butikerna - en service de hade tidigare.

Butikskedjan är extremt toppstyrd och enskilda butiker har inga möjligheter att ta in enskilda set från Lego, besluta om skyltning och rea etc. Alla direktiv kommer uppifrån och skyltningsex kommer färdigbyggda och ihopklistrade från Lego. Hu, jag får sektvibbar  :o

Min gissning är att vi inte kommer få se 8129 hos TRU i framtiden.

Erik

Diskussionerna om 8129 fick mig att tänka på den här tråden. Hur bra är modellen egentligen? Som jag har förstått det är den betyligt sämre än den motoriserade versionen.

@ mechamike: hade inte du pimpat den? Skulle vara kul att se några bilder på den förbättrade versionen i så fall!

shiftaltcmd

Byggde den nya, helt ok kan jag tycka. Men jag är ingen inbiten starwars fan.

Jämfört med den äldre och den motoriserade tycker jag sidorna är snyggare på de äldre. Inte lika många "studs".
Främre delen av kroppen är nog lite större och kraftigare. Jag gillar det men jag vet inte vilken som är mest lik de från filmen.
De runda "dish" snyggare på de äldre i och med att de har ett tryckt mönster men det kan man fixa själv om man vill.

Fler gubbar till den nya som kan vara ett plus för många.

Ras 74

Tack för informationen Byggleksaker.se!

Limited set går endast till TRU i första hand.
Efter att de haft de i ett år, så har andra fått chansen på en del set i alla fall att sälja dem om det
funnits några kvar.
Då får inte TRU tillbaka dem igen är en kvalificerad gissning.
Samma har ju varit med Count Dooku's Solar Sailer
.

Sedan är det precis som Erik skriver med.
Jag har också gjort den reflektionen, men överdrivet det ytterligare ett steg.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Ras 74

Som inbiten Star Wars fan så håller jag den första versionen som den bästa.
Mest filmlik, och gedigen helt klart.

Tyvärr var denna gjord i gamla grå färgerna.
Då kan man wampa original modellen och bygga i de nya grå färgerna.

Måste verkligen ta tag i den och färdigställa den...
Står fortfarande utan "huvud" och saknar bakplates och de stora "rören" under till.
Sen är den klar.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

mechamike

Snyggt Ras74 !! Lagom scala du byggt i! Hade glömt bort den gamla tråden på EB..
Du får sätta fart med den (och ditt andra projekt ;) )..

Har inte haft tid att modda min än, Mer än i huvudet. Ska dra iväg en BL beställning strax på lite bitar. Den kommer nog inte bli lika maffig som Ras.. men jag lovar posta bilder när den är klar.

?

Ras 74

Jag kommer skapa den i LDD med för att andra kan kopiera den om de skulle ha lust när den är klar.

mechamike

Referensbilderna gav ju mersmak..
Jag blev lite sugen på att kopiera dig, men i så fall gör jag nog det på "frihand" även om jag måste ta och slänga in det däringa LDD nån dag..

Jag har iallafall beställt de printade diskarna till knälederna och macoronibitar till större fötter..
Resten av bitarna borde jag kunna plundra från ett par Imperial Star Destroyer 6211.

(Som egentligen skulle bli en USC imperial landing craft men som jag scrappade när den här dök upp http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=50572 .)
?