Lego manualer och boxtext på svenska ?!

Startat av studbringer, 16 Januari 2011 kl. 14:47

Föregående ämne - Nästa ämne

studbringer

Ställer frågan här till er då jag själv blev väldigt konfunderad när jag fick frågan av en kund... har Lego nånsin gjort manual och boxtext på svenska ???

Mig veterligen är väl alla set universiella med engelska som standard eller ??? frågan rörde 10179 UCS Millenium Falcon och jag har då aldrig sett nån box där det står Årtusende Falken... eller har jag fel ???

Mirandir

Kan inte komma på att jag någonsin sett boxtexter på svenska. Fast då har jag noll koll på hur det var under mina mörka år -91/-92 till 2006.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Peewit

jag är rätt säker på att manualer och kanske också boxar fanns på svenska till fabuland en gång i tiden...

Tobbe Arnesson

Brädspelen har instruktioner på svenska, även om jag fått ta till den danska texten för att reda ut något som saknades i den svenska texten.
Blogg: Robotkampen

Skrytsson

Citat från: Peewit skrivet 16 Januari 2011 kl. 23:41
jag är rätt säker på att manualer ... fanns på svenska till fabuland en gång i tiden...

Men egentligen. Manual gjord på svenska? Hela manualens innehåll består ju av bilder för att det ska vara så universellt som möjligt. Det är väl möjligtvis framside-texten man undrar över då, eller?

Peewit

Citat från: Skrytsson skrivet 17 Januari 2011 kl. 10:35
Citat från: Peewit skrivet 16 Januari 2011 kl. 23:41
jag är rätt säker på att manualer ... fanns på svenska till fabuland en gång i tiden...

Men egentligen. Manual gjord på svenska? Hela manualens innehåll består ju av bilder för att det ska vara så univerellt som möjligt. Det är väl möjligtvis framside-texten man undrar över då, eller?

jo men.... tyvärr har jag sålt allt mitt gamla fabuland som hade manualer men jag minns att jag tänkte på det när nån i usa köpte av mig att det blir ju lite knäppt för honom att få manualer med text på svenska... Själva bygginstruktionerna är ju bilder men jag tror det fanns nån "serie-stripp" med också med en liten berättelse runt settet...

Ras 74

Ja det gjorde det.
Min kusin hade en jäkla massa Fabuland när vi var små.
Jag gillade hans set och lekte en hel del med dem.
Men de var aldrig så intressanta att jag ville ha själv.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.