Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Indiana Jones-kreationer!

Startat av Skrytsson, 05 januari 2011 kl. 20:06

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

I höstas någongång köpte jag 7199 Temple of Doom. Ett mycket intressant och lite annorlunda set med bl a fyra studs-bred räls och en rad andra bitar. Efter ett tag stod det dock klart för mig att jag inte riktigt fick setet att passa in. Liksom många andra officiella lego-set var byggnationerna stora, spretiga och rika på "luckor". Därför köpte jag ett till set, rev bägge och började bygga från scratch. Ett par kvällar senare hade jag byggt fyra stycken skapelser, med bara de bitar som följde med i de båda seten (bortsett ett fåtal bitar, läs nedan).

Även en femte liten skapelse blev till efter ett besök i Helges butik.

Temple of Doom, på "plattån"

Racet i Gruvan

Dra upp till vänster och höger del åker ner, vilket gör att Indianas vagn åker ner för "backen".

På Rullbandet

(Larvbandet samt de flesta av kugghjulen medföljde inte i ToD)

Vrid på svarta "spaken" så åker rullbandet mot "sammanpressaren" som i sin tur snurrar mot rullbandet. Akta så inte Temple Guarden klämms ihjäl och dreneras på blod!  :P

Short Rounds flyktförsök

(Delarna till stegen är tagna från annat ställe än ToD)

Jagad av "Infödingarna"

Hur många gånger har inte den klassiska jag-scenen förekommit där Indiana Jones, ensam, är jagad av en hel stam av infödingar kastandes giftiga spjut? Förekommer ju i öppningsscenen i den första filmen, men ack, det glömde Lego bort då de gjorde Temple Escape.

Teabox

Mycket snyggt. Gillar alla scenerna. Bra jobbat :)

Fredrik

Coola kreationer!
Saknar verkligen Indiana Jones, Nån som vet ifall någon ny film är påväg?

Pekblom

SuperMario

mechamike

Mycket bra.. snygga scener.. Instämmer i kritiken om Temple Escape, som annars är ett trevligt set!
?

Anders Nolberger

Med bitar från bara två set!? Det är ju fantastiskt! Varför ser inte Legos skapelser ut så här?

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

micke

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

AndersI

Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

dalle

Riktigt snyggt. Gillar alla scener.
Indy var en bra serie. Har läst att det kan komma en film till. Bara att hoppas att LEGO tar upp honom igen i så fall.

Wineyard

Skrytsson

Tackar, tackar  :)  :D

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 05 januari 2011 kl. 23:05
Du gillar Indy va? :)

Det vore svårt att förneka det nu  ;)  ;D

Citat från: dalle skrivet 06 januari 2011 kl. 00:40
Indy var en bra serie. Har läst att det kan komma en film till. Bara att hoppas att LEGO tar upp honom igen i så fall.

Citat från: Fredrik skrivet 05 januari 2011 kl. 20:44
Coola kreationer!
Saknar verkligen Indiana Jones, Nån som vet ifall någon ny film är påväg?

Jag hoppas verkligen vi får se (minst en) film till! Vet att Harrison Ford själv sagt i intervjuer att han gärna repriserar rollen igen, bara det inte tar ytterliggare 20 år innan det blir aktuellt. Enligt Wikipedia tränar 68-åringen(!) fortfarande hårt för att hålla sig i form utifall att det kommer bli en uppföljare!

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram