Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Snack kring nya spel 2011

Startat av Ras 74, 05 Januari 2011 kl. 10:31

Föregående ämne - Nästa ämne

Ras 74

Utbrutet ur tråden:
http://www.swebrick.se/index.php?topic=1497.0
Mvh Micke Moderator

De "nya" spelen för verkligen med sig flera intressanta nya bitar.
Det är riktigt bra.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Fredrik

Citat från: Ras 74 skrivet 05 Januari 2011 kl. 10:31
Det är riktigt bra.
Hur är det med dem? Kommer de till Sverige först 2012?

Carl T

Citat från: Fredrik skrivet 05 Januari 2011 kl. 11:36
Citat från: Ras 74 skrivet 05 Januari 2011 kl. 10:31
Det är riktigt bra.
Hur är det med dem? Kommer de till Sverige först 2012?
Skulle inte förvåna mig, och de kommer troligen att kosta dubbelt så mycket som de borde. Men som jag ser det kommer de till Sverige så fort Amazon börjar sälja dem fraktfritt. ;D
När jag plockade isär bitar lärde jag mig att reddish brown tar allting bokstavligt.

Mirandir

Vet inte hur det är med de senast kända spelen. Men Sverige ligger ju så långt efter att man kan fundera om alla spel kommer att komma ö.h.t. Ta t.ex. 3851 Atlantis Treasure.

För övrigt så nämnde en kassör jag pratat med att det skulle komma 4 st spel som hörde ihop då de hade samma namn men olika undertitlar. Det är spel som jag inte hört nämnas någonstans.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Tobbe Arnesson

Ninjago verkar ju vara någon form av spel mer än set?
Blogg: Robotkampen

Ras 74

Citat från: Mirandir skrivet 05 Januari 2011 kl. 12:15Vet inte hur det är med de senast kända spelen. Men Sverige ligger ju så långt efter att man kan fundera om alla spel kommer att komma ö.h.t. Ta t.ex. 3851 Atlantis Treasure.

För övrigt så nämnde en kassör jag pratat med att det skulle komma 4 st spel som hörde ihop då de hade samma namn men olika undertitlar. Det är spel som jag inte hört nämnas någonstans.

Alla spel har inte kommit/kommer inte till Sverige.
Läste också det någonstans med de 4 olika/samma spelen men kommer inte ihåg var jag såg det nu.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

robban

Fick förklarat för mig att dessa 4 spelen skulle vara typ som äventyrs spel med olika banor som man kunde sätta ihop och göra om sinsemellan, typ som olika rum man kunde gå in i.. fast minnet sviktar lite där om det var endast 4st samt namnet på dom minns jag inte heller. Det kommer alldelse för mycket nyheter för snabbt så varken plånbok eller huvud hänger med längre.. :P
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

mechamike

förstår inte tanken varför Lego inte säljer alla spel överallt...  >:(
?

Ras 74

Grymt korkat då de flesta varit en stor succe på många håll.

Monthy

Citat från: Mirandir skrivet 05 Januari 2011 kl. 12:15
Vet inte hur det är med de senast kända spelen. Men Sverige ligger ju så långt efter att man kan fundera om alla spel kommer att komma ö.h.t. Ta t.ex. 3851 Atlantis Treasure.

såg på nån NZ sida för  augusti

3857   Heroica Draida  
3858   Heroica Waldurk  
3859   Heroica Nathuz  
3860   Heroica Fortaan

Kan de vara dem kanske?

Ras 74

Helt korrekt! Tack för att du hittade det, och välkommen till Swebrick!

Mirandir

Lyckades få en snabb titt på bilder av spelen tidigare idag. Det framgick ju inte riktigt vad spelen gick ut på. Dock så lär nog åtminstone ett spel glädja byggare av Castle i mini-/mikro-skala. Det innehöll nämnligen små dörrar som passar till dessa fönster.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Monthy

Citat från: Ras 74 skrivet 10 Januari 2011 kl. 22:04
välkommen till Swebrick!

Tackar :)

Har sett några bilder på heroica spelen, verkar vara något slags äventyrs spel.
Fanns med orker och zombies vad jag såg.
Är i microfig fast man får väl göra en egen version med minifigs :)