Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Minifighylla

Startat av de Gothia, 28 december 2010 kl. 14:06

Föregående ämne - Nästa ämne

de Gothia

Vet inte om detta var rätt katergori då hyllan är i trä. Minifigsen har jag ju själv satt ihop iofs! ;)

Ville ha mina favoritfigs i en hylla så de slapp trängas med de andra. Fyra folkslag. Lejonriddare överst (deras borg har ni ju sett), black knights under (deras borg byggs nu), black falcons (borg ska byggas) under dem och sist men inte minst forestmen (borg/tillhåll ska också byggas till dem)

Längst till vänster syns vad bönderna i huvudsak sysslar med i sitt land. Sen kommer svärdsmän, riddare, ledarna i mitten och sen spjutmän och längst till höger är bågskyttarna.

Gordonblixt

Snyggt! Har du gjort hyllan skälv?

de Gothia

tack, nej hyllan har jag fått. den används nog egentligen till andra prydnadssaker :)

insurrection

Nice! Har också en grej för armybuilding/storytelling  ;D

svante_99

Riktigt snyggt!

Ser fram emot att se dem andra borgarna :D.


Dreadcore

En sån hylla hittade jag också tidigare i år :) Riktigt praktiskt, men den börjar bli full...


de Gothia

se där ja! snyggt! :) smart med minifigs-standsen i hyllan! ska jag anända!

Dreadcore

Citat från: de Gothia skrivet 30 december 2010 kl. 08:22
se där ja! snyggt! :) smart med minifigs-standsen i hyllan! ska jag anända!

Standsen funkar jättebra i hyllan, mycket bättre än 2x4 plates som jag också använder. De figurer med plates trillar baklänges vid minsta stöt mot hyllan. Standsen balanserar perfekt :)

LilaToster

Jag har en precis lika dan prylhylla, har inte satt up den men efter det här blir jag väldigt sugen på att göra det och fylla den med minifigs.  ;D

För övrigt tror jag att hyllan kommer från IKEA (har för mig att min är köpt där för en massa år sedan).

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.