Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Schwarzburgs portar

Startat av Wineyard, 15 Oktober 2018 kl. 18:44

Föregående ämne - Nästa ämne

Wineyard

Här är ett litet bygge jag petat med i några veckor, en stadsport till min sigfigs stad i GoH på Eurobricks.

Kul att få ihop en färdig modell efter sommaren Klossfestivalfiasko!
Stort tack också till dalle, Drdoddo, Gideon, Peter S och Zilmrud för feedback under byggprocessen!

Anders67

många fina detaljer, gillar fönstren och att muren består av en hel del snott detaljer.

insurrection

Fantastiskt läckert bygge!
Gillar särskilt grebblingen på muren och trägången på murkrönet.

Men jag undrar ju lite varför Schwarzburgarna bara har galler och ingen riktig port?  ::) :P
Går gallret förresten att dra upp? Och hur är det byggt? Är det tiles 1*x som är tvärställda? Hur håller det hela samman då?

Wineyard

Tack så mycket!
Citat från: insurrection skrivet 15 Oktober 2018 kl. 23:20
Men jag undrar ju lite varför Schwarzburgarna bara har galler och ingen riktig port?  ::) :P
Går gallret förresten att dra upp? Och hur är det byggt? Är det tiles 1*x som är tvärställda? Hur håller det hela samman då?
Muren håller på att repareras  ::) Ärligt talat tänkte jag inte riktigt på att ha både galler och port.
Ja! Det går att dra upp! Det är faktiskt Legos egna galler+ lite påbyggnad för att förlänga det.

Clarmo

Snyggt, många fina detaljer att titta på. Gillar din skottkärra riktigt mycket  :)