Författare Ämne: [MOC] Misslyckade spelkoncept: Physics Engine Tetris  (läst 248 gånger)

Utloggad Full Plate

  • Betalande medlem 2018
  • *
  • Antal inlägg: 278
[MOC] Misslyckade spelkoncept: Physics Engine Tetris
« skrivet: 11 september, 2018 Kl:09.56 »
Introducerade de äldre barnen till klassikern Tetris för inte så länge sedan. Något de undrade över var varför blocken inte trillar ner när det inte finns något under dem. Fick förklara att spelet inte är menat att vara fullt realistiskt, och att det nog inte skulle funka så bra om det faktiskt var det. Det ledde mig till detta urusla spelkoncept - Physics Engine Tetris, som nog är lika tråkigt som det är meningslöst. En påminnelse om att inte allt blir bättre av att man lägger till fler features :)


Utloggad Emma

  • Betalande medlem 2018
  • *
  • Sundsvall
  • Antal inlägg: 1 404
SV: [MOC] Misslyckade spelkoncept: Physics Engine Tetris
« Svar #1 skrivet: 11 september, 2018 Kl:11.13 »
Gulligt!

Utloggad Stigge72

  • Betalande medlem 2018
  • *
  • Antal inlägg: 5 955
    • Min Flickr
SV: [MOC] Misslyckade spelkoncept: Physics Engine Tetris
« Svar #2 skrivet: 12 september, 2018 Kl:11.53 »
Det blir bättre med rund botten... (möjligtvis...)

https://www.kongregate.com/games/banthar/hell-tetris

 

Powered by EzPortal