Författare Ämne: [MOC] Konkav Kontorsbyggnad  (läst 281 gånger)

Utloggad Full Plate

• Betalande medlem 2018
  • *
  • Antal inlägg: 264
[MOC] Konkav Kontorsbyggnad
« skrivet: 11 augusti, 2018 Kl:09.22 »

Efter att den svenska värmen fullständigt satt mitt legobyggande ur spel med ändlösa strandbesök och annat kul så är det nu till slut dags för kidsen att gå tillbaka till skolan och för mer rimliga temperaturer att infinna sig. Och förhoppningsvis lägger det också grunden för mer tid för byggande :)

Snickrade ihop ett litet microbygge som var lite av ett experiment för att använde lite rundare former. Själva fasaden gick att få till ok, men med tre flyglar kändes det i princip omöjligt att få till ett rimligt tak. Inte direkt med toppen, men kan inte komma på något sätt att avsluta det snyggt.

Bygget är inte baserat på något, men en vän som kom på besök fick för sig att bygget var av Kockumshuset i malmö, och efter att ha kollat upp det hade de faktiskt slående likheter. Kanske kopierade det undermedvetet? :)

« Senast ändrad: 11 augusti, 2018 Kl:21.40 av Full Plate »

Utloggad Anders67

• Ambassadör
  • Styrelsen
  • *
  • Anders Horvath
  • Antal inlägg: 6 282
SV: [MOC] Konkav Kontorsbyggnad
« Svar #1 skrivet: 11 augusti, 2018 Kl:09.29 »
Snyggt, organiska former är svårt att få till men du har lyckets bra.
Oft - de nya blom plate’sen vad tycker du om dem? Jag tycker de blir lite för lika vanliga 1x1 runda plates!

Utloggad Betweenbrickwalls

• Betalande medlem 2018
  • *
  • 38-årig tjej med särskilt intresse för moderna hus
  • Antal inlägg: 445
« Svar #2 skrivet: 11 augusti, 2018 Kl:20.17 »
Kul former! Personligen gillar jag taket då jag tycker att det är bra att det "händer något".
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Utloggad Full Plate

• Betalande medlem 2018
  • *
  • Antal inlägg: 264
« Svar #3 skrivet: 11 augusti, 2018 Kl:22.21 »
Snyggt, organiska former är svårt att få till men du har lyckets bra.
Oft - de nya blom plate’sen vad tycker du om dem? Jag tycker de blir lite för lika vanliga 1x1 runda plates!
Tackar!
Hmm, har inte riktigt tänkt på det. Generellt gillar jag att ha varians, så då känns det ok med en blomma som är lite annorlunda. Men ja, om man får välja en av dem tar jag nog de gamla. Har de slutat använda de gamla nu eller?

Kul former! Personligen gillar jag taket då jag tycker att det är bra att det "händer något".
Tack!
Det var väl lite så jag tänkte, att distrahera från de stora, gapande hålen som är svåra att bygga bort när man använder sådana här former. Fast kanske hade det varit bättre att bara acceptera hålen och se de som en feature istället ;)

För övrigt var mina först publicerade foton väldigt gula i färgen, vilket jag skyller på en ny laptop med defekt skärm som fick mig att tro att jag behövde färgkorrigera :P

Utloggad Kwagge

• Betalande medlem 2018
  • *
  • Antal inlägg: 3 380
« Svar #4 skrivet: 11 augusti, 2018 Kl:22.26 »

Jag kan bara hålla med dig, man ser ju inte att det är en blomma!