Repiga transparenta bitar i 21313 ship in a bottle

Författare Ämne: Repiga transparenta bitar i 21313 ship in a bottle  (läst 431 gånger)

Utloggad Bakgrund

• Betalande medlem 2018
  • *
  • Antal inlägg: 50
Repiga transparenta bitar i 21313 ship in a bottle
« skrivet: 14 juni, 2018 Kl:15.56 »
Köpte nyss ett 21313 (Brickset) och fick se att samtliga 6002 panel 6 x 6 x 9 Corner Convex with Curved Top var repiga/skavda, vissa mer än andra. Är detta acceptabelt tycker ni? Själv förväntade jag mig bättre av Lego, men repiga bitar kanske är att förvänta sig? Har ni också fått 21313 (Brickset)-set med dessa repiga delar?

Självklart kan jag kontakta Lego och säkert få utbytesdelar, men vill ju inte få hem repiga delar igen, därför jag tänkte kolla om någon annan råkat ut för detta. Kanske är så att man får räkna med att dessa delar blir repiga.

Sen undrar jag om någon annan bara fick två påsar med 4073 trans-light-blue studs? Sett på youtube-unboxings där folk får tre, dock ser den tredje ut att innehålla lite färre, men de kanske har ändrat så man bara får två påsar? Vill inte öppna påsarna ännu och räkna.
« Senast ändrad: 14 juni, 2018 Kl:16.14 av Bakgrund »

Utloggad Anders67

• Ambassadör
  • Styrelsen
  • *
  • Anders Horvath
  • Antal inlägg: 6 227
SV: Repiga transparenta bitar i 21313 ship in a bottle
« Svar #1 skrivet: 14 juni, 2018 Kl:19.05 »
Hur repiga är de, alla legobitar kan ju bli repiga och om de råkat ut för en hemsk transport så blir de ju repiga och på stora transparanta bitar syns det ju extra mycket.

Fota och kontakta LEGO kundtjänst om du tycker de inte är skäligt repiga under normal transport.

Utloggad byStfn

• Betalande medlem 2018
  • *
  • Passionerad nybyggare med perfektionistiska drag.
  • Antal inlägg: 1 300
    • Bricks by Stfn (youtube)
« Svar #2 skrivet: 16 juni, 2018 Kl:08.17 »
Jag hade också vara två påsar 4073. Tror det är USA som har tre påsar av någon anledning. Alla videos jag sett har varit amerikanska i alla fall.

Utloggad Edde

• Betalande medlem 2018
  • *
  • Hallå!
  • Antal inlägg: 123
« Svar #3 skrivet: 16 juni, 2018 Kl:11.27 »
Jag hade också vara två påsar 4073. Tror det är USA som har tre påsar av någon anledning. Alla videos jag sett har varit amerikanska i alla fall.

Det kan fortfarande vara som Anders67 säger, de flesta videos från större youtubers bör ha kommit ganska direkt när setet släpptes. Sen råkar det bara vara så att flera av dem är amerikanska.