Sevärdheter och landmärken till Sverigekartan

Startat av Etzel, 15 November 2010 kl. 18:16

Föregående ämne - Nästa ämne

Mirandir

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 16 Mars 2011 kl. 12:52
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 11 Februari 2011 kl. 19:58
Norrland:

Jätteälgen

Mer info: http://stoorn.se/

Hehe, evighetsprojektet "Stoorn". Det återstår väl att se om och isåfall när det blir någon jätteälg på vithatten. Får för mig att det lär dröja ett par år till innan det blir aktuellt med riktig byggstart. Man påbörjadde bygget så smått ifjol. Men det var mest för att bygglovet höll på att gå ut.

Problemet är som vanligt i det monetära. De har haft svårt att få ihop alla de där miljonerna som krävs för att det skall bli av såhär i finanskrisen.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Nextuz

Citat från: Mirandir skrivet 16 Mars 2011 kl. 13:51
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 16 Mars 2011 kl. 12:52
Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 11 Februari 2011 kl. 19:58
Norrland:

Jätteälgen

Mer info: http://stoorn.se/

Hehe, evighetsprojektet "Stoorn". Det återstår väl att se om och isåfall när det blir någon jätteälg på vithatten. Får för mig att det lär dröja ett par år till innan det blir aktuellt med riktig byggstart. Man påbörjadde bygget så smått ifjol. Men det var mest för att bygglovet höll på att gå ut.

Problemet är som vanligt i det monetära. De har haft svårt att få ihop alla de där miljonerna som krävs för att det skall bli av såhär i finanskrisen.

Men de hade ju vart ballt om vi vart före ;)

Merkurius

Är det nån mer än jag som kommer ha med färdiga sevärdheter till GBG?
Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

tellblom

Superkalle

Följande är under byggnation för Göteborg

1) Läppstiftet/Skanska-skrapan
2) Ostindiefararen Götheborg
3) Vinga (designad med Ras)

Ras 74

Jag har en Poseidon pågång med, men kommer inte hinna få bitar till den
(lite modifierad från den vi gjorde Kalle).
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Superkalle

Det kommer änna bli knökat på Västkusten.  :)

Jag ser ingen annan utväg än att vi går över kattegatt och lägger beslag på Danmark. ;D

tellblom

Etzel

Försökte få till något som skulle funka som Thailändska Thailändska paviljongen i Ragunda, Jämtland. Men dels fick jag slut på bitar och dels blev skalan mycket större än vad jag hade räknat med. Därför fick det bli bara en bit av paviljongen (och den är 9x9 studs).

Nextuz

Citat från: Etzel skrivet 20 Mars 2011 kl. 12:10
(och den är 9x9 studs)

Nej nej nej.. det går inte..
vi kan inte gå utanför reglerna...!   :P HAHA

Superkalle

Citat från: Etzel skrivet 20 Mars 2011 kl. 12:10
Försökte få till något som skulle funka som Thailändska Thailändska paviljongen i Ragunda, Jämtland.
Aj, aj....tjusigt värre asså  :)

Stevex

Citat från: Wineyard skrivet 13 Februari 2011 kl. 09:25

Har petat med det fina "Lyftet" från Skellefteå! Kommer nog inte kunna vara med på eventet och äger inte en enda av bitarna jag har byggt med i LDD, men här är lite inspiration om någon annan vill bygga Skellefteås "stolthet" :)
En guldtacka för boliden ellet något sånt hade ju också kunnat funka, ja visst inte du hade flyttat till uppsala :P

jPeMelin

Roligt att nån mer gett sig på Lilla Bommen/Läppstiftet/Legohuset! Den är lite galen i vinklarna, så självklart är den lockande att ge sig på!

Jag har pysslat hemma med en version i ungefär samma skala i ett halvår. Först i LDD, men jag började försöka få ihop den fysiskt under sommaren också. Jag har satt ihop den med lite fel färger ibland, men den funkar.

version 2.2 (LDD-3dsMax)

version 3.2 (LDD-3dsMax)

version 3.3 (LDD)

Jag har tänk lägga upp den på LEGO Ideas också, men jag har inte varit nöjd med presentationen, så det har dröjt.

Den är än så länge ganska instabil i en del detaljer. Toppen på skrapan består av 6-7 höga smala element som sitter i bara en eller två pluppar i botten och sedan lutar sig mot varandra.

Den ingår i en serie på sex till tio profiler från Göteborgs skyline som jag jobbar på. Götaplatsen är ganska långt gången redan. Bara barnen somnar i tid några dagar så ska jag kanske komma lite längre på de övriga också!   :D

/Jim

Citat från: Superkalle skrivet 18 November 2010 kl. 19:33
Läppstiftet Göteborg. Första utkastet:

jPeMelin

Citat från: Superkalle skrivet 08 Februari 2011 kl. 23:20
Lite mer Göteborg.

Najs!

Jag kan ha missförstått tråden lite. Hoppas jag inte trampade i klaveret med min postning. Det var den första jag gjort på Swebrick. :#)

/Jim