Byggtävling! (Sammanfogad)

Startat av Teabox, 12 November 2010 kl. 18:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Citat från: Skrytsson skrivet 14 December 2010 kl. 13:08
Citat från: teabox skrivet 14 December 2010 kl. 13:07
Hmm, bilderna dyker inte upp under förhandsgranskning. Hoppas de gör det när jag postat.

Nej, de gör ju inte det...

Fixat. Men kommer nog ändra storleken på ett par bilder. Såg inte att de är så stora när programmen jag tittade på bilderna i förminskar dem automatiskt åt mig.  :-[

Edit: Resize Done :) Hoppas ingen har problem med att se bilderna.

Skrytsson

Stigge72

De syns bra, men jag tycker att ett par är lite stora fortfarande. ;)
Många fina byggen... får funderas lite innan jag röstar.

mechamike

Jag skalade ner Akki och Morsons1 bidrag till bredd 800 pixlar. :)

Ett tips är att använda BB-code  "[img width=800 height=600]http://bild.jpg [img]" för att skala bilder.
För att få rätt ratio på bilden testskalar jag den i ett bildbehandlingprg för att se vilken höjd jag ska mata in.

(Dock ska man kanske inte använda den tekniken för att skala ner STORA bilder eftersom jag misstänker att materialet ändå laddas ner och sidan blir tung ,nu rörde det sig om en mindre justering)

Mvh Micke Moderator
?

Tobbe Arnesson

Det stämmer, bilden ändras inte utan bara hur den visas.

750 px bredd tycker jag personligen är lämpligt för webben/forum.
Blogg: Robotkampen

Stigge72

man kan även ange bara bredd (eller höjd) och låta webbläsarna göra resten.

Teabox

Citat från: mechamike skrivet 14 December 2010 kl. 16:40
Jag skalade ner Akki och Morsons1 bidrag till bredd 800 pixlar. :)

Ett tips är att använda BB-code  "[img width=800 height=600]http://bild.jpg [img]" för att skala bilder.
För att få rätt ratio på bilden testskalar jag den i ett bildbehandlingprg för att se vilken höjd jag ska mata in.

(Dock ska man kanske inte använda den tekniken för att skala ner STORA bilder eftersom jag misstänker att materialet ändå laddas ner och sidan blir tung ,nu rörde det sig om en mindre justering)

Mvh Micke Moderator

Jag googlade skalning med BB-code och fick svaret att det inte gick. Där fick man för att man litar på vad som sägs i internet-forum :P

mechamike

Tack för tipset stigge72! Då fick jag fick lära mig lite till..
och ja 800 är väl i bredaste laget.. Men ev vidare justeringar överlåter jag till tävlingsarrangören!

My work here is done.
?

LilaToster

Många fina bidrag men man kan ju bara rösta på en.  :D

Teabox

Nu har jag tabbat mig totalt här. Av någon anledning missade jag att lägga in Ras 74 bidrag :-[

Jag ber om ursäkt för min tabbe och har nu lagt till hans bidrag överst så ni lätt hittar det.

Tobbe Arnesson

Hoppsan!  ;)

Min röst står dock fast, sorry Ras.
Blogg: Robotkampen

Ras 74

Inga problem alls.
Har inte räknat med att vinna. Blev bara lite konfundersam att det inte framgått om jag blev diskad eller inte.
Men nu är den i allafall med  :D
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Teabox

Rösterna har nu blivit räknade och här kommer resultaten *trumvirvel*

På Tredje plats kom...

de Gothia

Andra plats vanns av...

mechamike

Och på Första plats hittar vi...

dalle

Stort grattis till vinnarna. Ni tre kommer få rabbatkoderna av Stor & liten via PM :)

Och vem vann Polisemotorcykeln då? Jo, utlottningen av Polisemotorcykeln vanns av stigge72!

@stigge72, Grattis, skicka dina kontaktuppgifter till Stor & liten via PM så skickar de Polisemotorcykeln till dig :)

Ras 74

Stort grattis till vinnarna av denna roliga tävling!
Jag hade väldigt svårt att välja mellan de två bidrag att rösta på som kom 2:a respektive 1:a.
Bra bidrag rakt över tycker jag!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.