Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lost!

Startat av Skrytsson, 08 november 2010 kl. 00:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Skrytsson

En flygolycka, en isolerad tropisk ö, mystiska händelser. Jag är knappast ensam om att ha varit hängiven Lost-tittare under sex väldigt händelserika säsonger. Efter att ha sett det absoluta slutet av serien i maj i år infann sig en viss Lost-abstinens. Under sensommaren hade jag kommit på lösningen; varför inte föreviga denna tv-serie genom att återskapa några av de intressantaste scenerna i legobitar?

En massa byggande, ombyggande, LDD-trubbel, Bricklink-handlande, rivande, återuppbyggande och fotograferande senare har jag fyra skapelser "klara" (kommer säkert byggas om på nytt) som jag tänkte dela med mig av. (Jag ber om ursäkt om jag har länkat så många bilder att inlägget blir oöverblickbart!)

Användbart:
- Vad är Lost?
- Djuplänk till mina bilder

Först ut...

Diorama 1- The Hatch
Minifigurer: 4 st - Jack Shephard, John Locke, Kate Austen och Hugo Hurley
Hur lång tid tog det att bygga: sammanlagt flera veckor
Antal bitar: Ca 640 st
Storlek: 32x32
Vikt: Ca 790 g
Säsong/avsnitt: 1/22

"We are meant to open this, Jack."

"No, Locke. We are not meant to do anything on this stupid island!"

Fr. v. i bild: Hugo Hurley, Kate Austen, Jack Shephard och John Locke.

Diorama 2 – Inside the Hatch
Minifigurer: 1 st - John Locke
Antal bitar: Ca 300 st
Storlek: 13x16
Vikt: Ca 220 g
Säsong/avsnitt: 2/1-22

"4-8-15-16-23..."

Diorama 3 – The Black Smoke
Minifigurer: 1 st – Mr Eko
Hur lång tid tog det att bygga: sammanlagt några dagar
Antal bitar: Ca 50 st
Storlek: 8x16
Vikt: Ca 40 g
Säsong/avsnitt: 2/19

Fr. v. i bild: Svarta Röken och Mr Eko.

Diorama 4 – Dharma & Torture
Minifigurer: 4 st – Sawyer "LaFleur", Juliet Burke, Sayid Jarrah och Benjamin Linus
Antal bitar: Ca 490 st
Storlek: 32x32
Vikt:ca 550 g
Säsong/avsnitt: 5/7-16

"You will speak, it's just a question about how much pain..."

Fr. v. i bild: Benjamin Linus, Sayid Jarrah, "LaFleur" och Juliet Burke.

Bonusbilder:

Ett nytt tillskott till våra legohjältar!

"Welcome you are, my friend".

...och ett bidrag till skurk-samlingen!

"So... What's your speciality, my dear?".

"Manipulating people's thoughts? How ridiculous! HAHAHAHAHA!".

sweMezza

Gillar hur du har jobbat så mycket kring ett centralt tema. Även om man inte behöver någon för att bygga gillade jag din motivering ;)

Jag ser fram emot att få se fler skapelser!

micke

Från en annan som också följt Lost så kan jag bara säga att du verkligen fångat ögonblicken, det är riktigt riktigt bra gjort.
Ser fram emot dina nya kreationer inom samma tema
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

de Gothia

woow! :) riktigt tjusigt! scenerna är "spot-on"!!

själv tröttnade jag på lost efter några säsonger! (du har inte lust att pm:a mig hur det slutade? :))

mechamike

Imponerande, riktigt snyggt.. Dy har lyckats fånga scenera riktig bra och även fåt till minifiguerena..  Kommer du fortsätta bygga fler scener

Det enda jag byggt från Lost var scenen i början där en passagerare sugs in i jetmotorn som vig.   

Jag har några säsonger som ligger och väntar på att ses.. (4, 5) nu blev jag mer sugen på att slänga in dom i DVD'n
?

Stigge72

Kan bara hålla med det som redan skrivits: Snyggt.

Citat från: mechamike skrivet 08 november 2010 kl. 12:01
Det enda jag byggt från Lost var scenen i början där en passagerare sugs in i jetmotorn som vig.   

Det var den vi såg i Norrköping, va?

mechamike

?

Tobbe Arnesson

Kan inte bedöma då jag är helt lost när det kommer till lost, men med de originalscener du plockat med ser det bra ut!  :)
Blogg: Robotkampen

Teabox

Gillar verkligen alla scenerna. Mycket snygga. I scenen med bussen gillar jag förutom själva bussen den lila klippan som du satt snett :)

Hur har du fått en av gubbarna (glömt bort vad han heter) att bli lite tjock? Kul detalj :P

Roger Brickjet

Dude! Fantastiskt snyggt! Du har verkligen fått fram den rätta känslan! Och Hurley är ju hur grym som helst, har googlat tidigare på sätt att få till överviktiga figs men det här sättet har jag aldrig stött på förut! Är det headlights med "baksidan" neråt, eller?

SuperMario

:o :o :o :o

Extremt fina dioramor!
Very well done, Sir!!!

Skrytsson

Tack för alla fina kommentarer  :) Jag är själv ganska nöjd också .

Angående fler dioraman på samma tema vet jag inte riktigt. Jag har några idéer, om olika scener som skulle lämpa sig bra. Dock har jag inte löst hur jag skulle göra de nya figurer som scenerna kräver. Plus att det förmodligen kommer att ta sin lilla tid. Det blir eventuellt en fortsättning, men jag lovar inget.

Citat från: Roger Brickjet skrivet 09 november 2010 kl. 16:08
Och Hurley är ju hur grym som helst, har googlat tidigare på sätt att få till överviktiga figs men det här sättet har jag aldrig stött på förut! Är det headlights med "baksidan" neråt, eller?

Jajamensan!  :D