Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Naturen i fokus

Startat av Sollan, 04 Februari 2018 kl. 20:21

Föregående ämne - Nästa ämne

Sollan

Del ett av Naturen i fokus är klart och jag kommer fylla på här vartefter modulerna blir färdiga och fortsätt posta WIP bilder på nästa del i den andra tråden. Jag tror det blir mindre rörigt så.

Arkeolog Efraim Bengtsson är mycket nöjd. Han har gjort ett fynd som kommer ändra hela mänsklighetens historieskrivning. Ett ben från en hittills okänd gren av Homo Sapiens. Nu väntar ära och berömmelse!

Eller...så är det ett ben från hyenan som självdog för några veckor sedan. Efraim är lite osäker. Han suckar. Så synd att han inte var mera uppmärksam på osteologilektionerna.

byStfn

Mycket stiligt, Sollan!

Sollan

Citat från: byStfn skrivet 04 Februari 2018 kl. 20:25
Mycket stiligt, Sollan!

Tack!

Som jag skrev i WIP tråden så brukar jag tänka skuggor när jag bygger natur. Här ville jag utveckla det ytterligare men det var inte lätt!

Nybohov Creation Ltd.

Mycket bra gjort och rolig användning av bitar!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Betweenbrickwalls

Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Skafte

Osteologi är ju viktigaste ämnet inom arkeologin! Om det där lårbenet är från en människa måste det härröra från den ovanliga underarten Homo Sapiens Andliensis.

Sollan

Det är många som undrar hur Efraim lyckades komma in på arkeologutbildningen....

Efraim är osäker på vilken underart han själv härör från. Kan det vara Homo Sapiens ædificem?

(Det enda latinska ord jag kunde googla fram som på något sätt kändes kopplat till lego:D )

drdoddo

Nice! Lagom "rörig" natur, och ett extra plus för en skön backstory ;)