Nytt set i Arhitecture serien (Rockefeller Center)

Startat av micke, 01 November 2010 kl. 23:09

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Nästa set i Architecture serien blir tydligen Rockefeller Center, New York, 240 bitar
Kostnad som Guggenheim? ca $30

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Nextuz

Men herre..
nu lär man börja handla igen :P
har de tidigare i oöppnad förpackning.. :P

Pekblom

Är det fler en jag som tänker på Andy Warhol och liknande konst som blir dyr för att alla tror att. Alla andra tro. Att det är värdefullt. Men egentligen skulle vem som helst kunna..
Tackar vet jag minifigs det är äkta konst  ::)

micke

Citat från: Pekblom skrivet 02 November 2010 kl. 00:10
Är det fler en jag som tänker på Andy Warhol och liknande konst som blir dyr för att alla tror att. Alla andra tro. Att det är värdefullt. Men egentligen skulle vem som helst kunna..
Tackar vet jag minifigs det är äkta konst  ::)

Lär nog dröja ett antal år i såfall med tanke på att alla set fortsatt går att köpa i olika butiker. Såg nu senast när jag var i USA att även Barnes & Noble, en mkt ansedd bokaffär säljer vissa av Lego serierna
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Nextuz

jag har dem i en hylla hemma för kartongerna är riktigt stilrena :) sen om de skulle ev öka i värde är ju trevligt.

Ras 74

Det är min exakta plan att inskaffa en av varje att ha oöppnade och en öppnad.
Gillar lådorna så förbannat mycket!! Om de blir värdefulla eller inte skiter jag i.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

mechamike

Vore kul om de kunde komma med lite icke Amerikanska set i serien:
tex..
Operan i Sydney
Turning Torso

eller  historiska...
Pyramiderna
Karnak templet i Luxor
Akropolis
Stonehenge

Eller min favorit från NileCity 105,6 på AM bandet :
Ölandsbron!! ;D

Men +1 på att kartongerna är snygga! (och modellerna)
?

Ras 74

Det är ju tyvärr en Amerikan bakom skapandet, så tror att han kommer hålla det inom gränserna för det.
Men önska kan man ju alltid!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

mechamike

Tyckte att Projektet 16x16 Sverige förtjänande egen tråd.
http://www.swebrick.se/index.php?topic=1252.0

Mvh Micke Moderator

?