Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Teaboxs CB bidrag

Startat av Teabox, 14 november 2017 kl. 15:00

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

Har äntligen tagit mig tid att fotografera lite och har därmed lite bilder på mina CB-bidrag :)

Först hus och bilar till City CBn


City 2017 by Teabox (henrik_zwomp), on Flickr

Husen: Först en mod på Green Grocer och sen är det en mod på en mod. Emmet's hus ifrån LEGO filmen som är en mod på Town Hall.

Bilarna: Röd bil av egen design, vit bil av egen design, Borats glassbil (egen design), Pizzabud (mod av ), Mod på , svart bil av egen design och sist gul bil ifrån .

Och sen mitt senaste bidrag till MLCB.


Medieval landscape 2017 by Teabox (henrik_zwomp), on Flickr

För er som inte sett det live så rör sig knektarna på scenen. Ska se om jag hinna filma dem lite i helgen på Varbergs-utställningen.

Magnus den store

Stiligt! Ena knekten har en sköld som jag inte känner igen. Vad kommer den ifrån?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Teabox

Citat från: Magnus den store skrivet 14 november 2017 kl. 17:17
Stiligt! Ena knekten har en sköld som jag inte känner igen. Vad kommer den ifrån?

Tackar. Skölden (eller klistermärket rättare sagt) kommer ifrån Shiftaltcmd :) Det är Hallands vapensköld som han fixat åt oss i Hallandia.

Magnus den store

Just ja, det har jag hört om. Det är ju rätt häftigt, faktiskt. Har ni så att ni kan bygga en mindre armé?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Teabox

Ja, Wolcker har suttit, klipp och klistrat så vi har så vi kan göra en hel armé någon vacker dag :)

Nextuz

Varför är det vänstertrafik? :P

Myko

Snygga byggen! Kul idé med en resande teatergrupp, kom att tänka på förra säsongen av Game of Thrones...

Citat från: Nextuz skrivet 15 november 2017 kl. 11:56
Varför är det vänstertrafik? :P

London baby!

Teabox

Citat från: Nextuz skrivet 15 november 2017 kl. 11:56
Varför är det vänstertrafik? :P

Haha, tänkte inte så mycket på trafikens riktning. Blev snyggt så :P

Citat från: Myko skrivet 15 november 2017 kl. 12:06
Snygga byggen! Kul idé med en resande teatergrupp, kom att tänka på förra säsongen av Game of Thrones...

Tack :)



Teabox

Första bilden är på en liten Proof-of-concept bygge jag satte ihop för att kolla att rörelsen är OK. Det är ungefär samma konstruktion under scenen.

Andra bilden är mekaniken som skapa pendelrörelsen. Den lila bjälken ska sitta ihop med den lila pinnen.

Konstruktionen är lite extra komplicerad då jag valde att bygga in två frikopplingspunker för lättare kunna justera de olika delarna fristående. De röda bjälkarna hålls spända mot kugghjulen med hjälp av gummiband (ej med på bild). 

Mekaniken är gömd under kullen längst bak och rörelsen transporteras till knektarna med ett par ihopsatta axlar.

Teabox

Nu har mina två lok också blivit dokumenterade. Båda PF och det senare med dubbla tågmotorer. Om jag räknar rätt så har de redan varit med på 4 utställningar så det är på tiden att jag fotografera dem :)


PF Train Engine MOC #2 by Teabox (henrik_zwomp), on Flickr

En vidare utveckling på detta tåget som var 9V
https://www.flickr.com/photos/26629915@N03/16332549395/in/album-72157650398128381/


PF Train Engine MOC #3 by Teabox (henrik_zwomp), on Flickr

Design tungt inspirerad av och .

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.