Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Checkpoint Sierra November

Startat av Clarmo, 18 september 2017 kl. 22:45

Föregående ämne - Nästa ämne

Clarmo

Som veteran själv så är detta en idé som jag haft ett tag som jag äntligen tagit tag i nu. Den ska vara klar till utställningen i Norrköping är min tanke.

Det ska föreställa en Checkpoint som bemannas av svenska FN-soldater (därav de blå kepsarna). Jag tycker toy story soldaternas torsos påminner om gamla m58-uniformen så därav valet av den torson. Just nu så önskar jag att Lego tillverkar baskern i blått....

Vägen ska breddas lite till, det ska byggas mer textur på marken samt att det ska dit vegetation och lite annat smått och gott. Funderar även på att bygga en liten husruin i Tan på andra sidan vägen.

Tips, inputs och idéer mottages gärna.

Stigge72


Odidoma

Väldigt bra start men jag skulle föredra fleshisar för att öls realismen.

Clarmo

Citat från: Odidoma skrivet 23 september 2017 kl. 01:45
Väldigt bra start men jag skulle föredra fleshisar för att öls realismen.

Det har jag inte ens funderar på men jag tror du har rätt, ska se om jag har några lämpliga huvuden lösa annars finns ju BL

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Clarmo skrivet 23 september 2017 kl. 13:48
Citat från: Odidoma skrivet 23 september 2017 kl. 01:45
Väldigt bra start men jag skulle föredra fleshisar för att öls realismen.

Det har jag inte ens funderar på men jag tror du har rätt, ska se om jag har några lämpliga huvuden lösa annars finns ju BL
Jag håller med om att det är en bra början, men inte om att du borde byta färg på huvudena. Våga vara gul!
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

wollt

Till att börja med, Tack för din insats!

Ser ut att kunna bli ett väldigt snyggt bygge! I vilket land utspelar sig scenen i? Tänkte först Afghanistan pga den ljusbruna marken, men det var ju ingen FN-mission, så ljusblå huvudbonad hade inte stämt in då.


Clarmo

Efter att ha kollat runt på några hundra fleshhuvuden så kommer jag nog ändå köra på gula. En stor anleding till det är att det finns inga bra huvuden i flesh (som jag hittar) som har pilotglasögon. Kopplingen pilotglasögon och svensk FN-trupp är för mig lika självklar som Sverige och fika!

Exakt i vilket land det ska utspela sig kommer jag låta vara upp tillbetraktaren, det kan vara Liberia, det kan vara Libanon, det kan vara Cypern, det kan vara Kongo, osv.

Förhoppningsvis kommer det lite nya bilder under veckan.

Clarmo

En liten uppdatering. Har flyttat på själva "vaktbåset" och breddat vägen med två bricks (tror jag det vart) samt byggt till lite yta på andra sidan vägen.
Ruinen har kommit på plats och ska föreställa en husruin/hydda som fått lite stryk.
Vägbom har tillkommit med.

Jag har börjat bygga marken också.

Jag fortsätter gärna mottaga tips och idéer.


Clarmo

Checkpoint Sierra November är klar för tillfället.

Joacim

Snyggt bygge av fredsbaskrarna!

mortil

Riktigt snyggt. :)

Minns när man åkte runt p cypern i mitten av 90 talet, alla FN soldater och spärrar mellan turk och grek sidan
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.