Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Reimersholme

Startat av Emma, 21 Maj 2017 kl. 20:23

Föregående ämne - Nästa ämne

Emma

Citat från: Peter S skrivet 05 Oktober 2017 kl. 00:25
Rafflande! Det betyder också att 7-11-vinkeln faktiskt är 90 grader ett tag var jag lite orolig att det var en tan/reddish brown romb och att det skulle ställa till det längre fram i bygget.

Precis!! Det var det jag blev så nöjd med. Tillfredsställelsen är total i legrummet.
Region Mitten

o0ger

Snygg vinkel på huset! *slow clap*
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Emma

Igår var jag ut till reimersholme och rekognoserade. Nu vill jag hem och bygga klart! Först mos och Sollan-träff dock.
Region Mitten

Emma

Konstruerade en hjälpreda i form av två rätvinkliga trianglar med samma hypotenusa (roten ur 221)

Då gick det lättare att placera gräset rätt.

IMG_5359 by emma farm, on Flickr
Region Mitten

Emma

Malmgården på plats. Det tog ett tag innan jag insåg att den inte skulle sitta rakt, utan i vinkel, mot studsen på moduversen.

Bakifrån.

Jag räknade aldrig på den här vinkeln. Men det känns rätt i lego-magen. Tycker det är väldigt stiligt.

Två latteföräldrar ute och går med sina retrovagnar i (dk) orange och brunt (dk tan).

Gräsmatta och växtlighet. Även det i flummig vinkel. Men det är legomatiskt korrekt byggt, samma princip som jag redogjorde för tidigare i tråden, med pythagoras sats högt och lågt.

Och här är jag nu. Huset sticker ut och jag tänkte bygga nån snygg avslutning som följer huset, framtiden får utvisa hur jag kommer gå tillväga med det.. Kanske wedge plates?

Region Mitten

Emma

Trasig headlight igen. Gaaah.

Finurlig användning av överflödig bit. Håller takbiten på plats.

Region Mitten

byStfn

Citat från: Emma skrivet 07 Januari 2018 kl. 20:26
Jag räknade aldrig på den här vinkeln. Men det känns rätt i lego-magen. Tycker det är väldigt stiligt.

Oerhört tillfredställande! Och superstiligt bygge som jag helt missat!

o0ger

Älskar alla vinklar! Det är ruskigt svårt att få till tycker jag.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Peter S

Citat från: byStfn skrivet 08 Januari 2018 kl. 16:51
Citat från: Emma skrivet 07 Januari 2018 kl. 20:26

Oerhört tillfredställande! Och superstiligt bygge som jag helt missat!
Tror jag har sett den några gånger i rymdskeppssammanhang. Snygg!

Emma

Då kan mitt bygge anses klart. Jag har byggt ett litet hörn av ön Reimersholme i Stockholm. Mycket nöjd måste jag säga. I den skala jag bygger skulle ön bli enorm i sin helhet. Därav begränsningen till dessa hus. Här är slutresultatet.

Denna vinkel möts man av när man går över bron, känner ni igen er?

SL274821 by emma farm, on Flickr

Region Mitten

Magnus den store

Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

robinnilsson403

Snyggt byggt! Kollade runt lite i Google Street View och det gick att känna igen sig!
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark

Emma

Toppen! Det som var meningen!
Region Mitten

Betweenbrickwalls

Snyggt och realistiskt! Jag gillar de klara färgerna och konstruktionen av växtligheten. Bra jobbat med de svåra vinklarna!
Instagram: @betweenbrickwalls

Flickr: https://www.flickr.com/photos/149907857@N08/

Record

Jag gillar skalan du byggt i och bilden rakt uppifrån är den jag tycker mest om, det blir så tydligt hur du jobbar med vinklarna :) tummen upp!!
Friskt satsat, hälften vunnet..