SBC - Swebrick Brick Challenge

Startat av Odidoma, 03 Februari 2017 kl. 00:17

Föregående ämne - Nästa ämne

Odidoma

Det går finfint att använda ett bygge här som du använt annorstädes, ju fler som är med ju roligare!

Skafte

Här kommer mitt bidrag. Av det jag sett av Iron Builder-tävlingen så jobbar de där ganska mycket med att låta den utvalda biten ta en framträdande roll (gärna som NPU), det gillar jag.

Här har vi ett klassiskt rollspelsscenario, där äventyrarna, i det här fallet Crown Knights från Fantasy Era-tiden, går igenom en korridor på jakt efter sin vapenbroder som försvann från sällskapet för ett tag sedan.

När de upptäcker hans kvarlevor är det redan försent, väggen har börjat röra sig!

Givetvis är det ärkefienderna orcherna som står på andra sidan den rälsgående väggen och vevar. Deras kapten har ett kikhål så han vet när han skall ge ordern.

AndersI

Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Gideon

Fick med några av tävlingens bitar i mitt senaste bygge, ett hus inspirerat av holländska 1600-talshus.
Fler bilder och berättelsen bakom bygget: http://www.swebrick.se/index.php?topic=11215

Regionansvarig Gävle-Dala
Flickr   Instagram

Nybohov Creation Ltd.

Husbil.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Misa

Hundutställningen i det lilla samhället har fått folk att gå man ur huse för att delta 😬

lingonfil

swestar

Ett litet microbygge  :)

Space Exploration Vehicle (SEV)

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Odidoma

Jag är så glad att det kommer så många bra och kreativa byggen! Kom ihåg att deadline är ikväll 23:59.

Peter S

Citat från: swestar skrivet 23 Februari 2017 kl. 00:18
Ett litet microbygge  :)

Space Exploration Vehicle (SEV)

Klimathotet? Det är min granne för han har en SEV...

o0ger

Gah! Jag väntar fortfarande på en BL-order! Hoppas den kommer idag. :(
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Sollan

Det här gick ju inte att motstå, en favoritbit till inredning!

Det blev ett rum i gustaviansk stil. En svulstig soffa och ett gråmålat fällbord kändes rätt. ( Ja, det ska vara en skarv i mitten! 😀)

Själva rummet hann jag fota med mobilen innan ljuset försvann, men med inredningen på plats var det värre.

Tack Odidoma, det här var det första jag byggt på länge, kul! 😁

o0ger

Jag fick de sista bitarna med posten idag! :D

Assembly Square Mini Modular by o0ger, on Flickr
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Odidoma

Det kommer en röstningstråd snarast (1-2 dagar) hoppas jag. Jag har fullt upp i helgen.någon som vill göra en röstningstråd nu så shoot!