Lejonriddare borg och by diorama

Startat av de Gothia, 29 September 2010 kl. 00:19

Föregående ämne - Nästa ämne

de Gothia

Efter flytten så får man äntligen plocka lite med bitarna igen! :) som vanligt när det gäller mig så är det borg som gäller. Lägger upp lite bilder på bygget som det ser ut nu..

åsikter o synpunkter tas gärna emot! :)

(hoppas jag fattat hur man lägger upp bilder nu :-[)

Skrytsson

Mäktigt bygge! Hur ser innandömmet ut för att det ska bli stabilt? Tänkter på stora upphöjningen som utgöra grunden till där jag antar att du kommer fortsätta bygga. Har du systematiskt placerat ut pelare under dessa plattor för det kan väl inte vara bitar helt rakt igenom?

micke

wow, ser genomarbetat ut och jag gillar detaljerna. -kan inte vänta på att få ser detta bygge kommer att fortskrida
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

de Gothia

tack! :)

innandömet innehåller 4 st upphöjda baseplates (som i bla 6086). Glappen mellan dem är fyllda med färgglada bitar! :)

Etzel

åhå, mycket intressant! Ser ut att kunna bli ett episkt bygge det här.  :)
Gillar källan som sprutar fram ur berget.

de Gothia

tack! :)

får hoppas jag kan leva upp till lovorden nu!  :D

tanken är att det ska tillkomma 8 till 32x32 gröna baseplates och två 32x16 tan. Två MMW ska in i landskapet nedanför och även några av mina egna hus. En liten hamn ska också in bakom berget vid vattnet. Har köpt på mig 2 Sea Serpent som måste in där ju! :)

AndersI

Och jag som tyckte vi byggde stort hemma när det var tre basplattor...

Det blir spännande att se hur det utvecklas!
Region: Nerike och lite ÖstraG (bor i Södermanland)
Mitt urgamla LEGO CAD-program: BlockCAD

Nextuz

mechamike

Ett bygge så stort man tror det är gjort i "Amerikat"  Ska bli intressant att följa.

Ett tips är att använda Duplo klossar för att fylla ut hålrum för stabilitet..
?

insurrection

Stämmer in i kören, ser ju ut att kunna bli riktigt riktigt schysst det där!

Vad äre för stuk på borgen du planerar?

Stigge72

Som sagts tidigare ser det väldigt stort ut, och låter ännu större på den beskrivning som givits.

Väntar med spänning på fortsättningen (och resultatet).

Dreadcore

de Gothia

oj vilka lovord.. hoppas som sagt jag kan leva upp till förväntningarna.

stuket på borgen? om jag tror jag förstår dig rätt så här på natten så ska det bli en borg för lejonriddare. En lite mindre borg med lite tudor inbyggt. Elm Castle som jag sett på CC är en stor inspiration för mig och är lätt det vackraste bygget jag sett. Så nåt åt det hållet! :)

om man inte sett det än så är det bara att söka på elm castle på B.S.

edit: duplot har jag gett bort så det är höjda baseplates som gäller för min del! :)

Superkalle

Instämmer med alla andra - ser riktigt intressant ut det här!

robban

Kommer ju bli hur maffigt som hälst de där.. tycker mig se ett intressant gatehouse i bakgrunden.
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk