Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC][Mästerbyggare 2016] Liten park

Startat av Full Plate, 14 januari 2017 kl. 22:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Full Plate

Efter lite tvekande så kommer in i elfte timmen och påbörjar ett litet bidrag. Får se om det hinner bli klart, men det är ju kul att vara med iaf :) Med tanke på vad som visats i övriga WIP trådar så känns prispallen ganska långt borta  ;D

Tänkte bygga en smal liten park eftersom jag gillar träd :D Kör på minsta möjliga storlek, dvs 32x64, så inte någonstans man har en picknick direkt, utan snarare någon slags "genomgångspark". Började snickra lite på den första modulen, byggde en smal trottoar, lite murar och en oreguljär gång.



Tanken är att den andra modulen är spegelvänd mot den första (fast med annan vegetation) så man får tre ut och ingångar till parken.

andreaseldh


byStfn

Citat från: andreaseldh skrivet 15 januari 2017 kl. 08:38
Vackert! Löst liggande tile 1x1 round?

Det ser ju så ut - smart, men en mardröm att frakta? :)

Wineyard


Full Plate

Citat från: byStfn skrivet 15 januari 2017 kl. 14:26
Citat från: andreaseldh skrivet 15 januari 2017 kl. 08:38
Vackert! Löst liggande tile 1x1 round?

Det ser ju så ut - smart, men en mardröm att frakta? :)

Tackar! Jepp, det är löst liggande 1x1 runda tiles, men kommer nog sätta fast någon här och där för att bryta upp det hexagonala mönstret de tenderar att hamna i. Kommer nog slänga in lite andra färger också, och möjligen någon 2x2 också.

Tror inte transport är något större problem för just tiles. Så länge bygget står upp stannar de nog där de är. I värsta fall kan de hällas av innan transport och läggas tillbaka igen. Mycket mer orolig för att träden ska hålla dock, men ska försöka bygga dem så stabilt som möjligt.

Min son la till minifigs när jag var borta. Han tyckte det var fel att ha en park utan folk i ;)

Myko


Full Plate

Första halvan nästan färdig. Lite mörkt under trädet när man har taklampa men blir nog ok vid riktigt fotografering. Inte helt säker på vad jag ska göra med den lilla trekantiga grässplätten framför blommorna. Ser för tom ut för tillfället. Var ett tag sedan jag byggde ett träd i minifigstorlek. Hade nästan glömt hur kul och frustrerande de är att bygga ;)
Dags att påbörja nästa hälft :)


byStfn

Perfekt med mörkret under trädet ju! Ett klassiskt stort tät träd som man kan ha picknick under när det regnar! Snyggt!

Full Plate

Liten Park

När vädret är fint så överger stadens invånare sina fina bostadshus till förmån för parken och dess grönska.


Stadens park är kanske liten, men där finns plats för det mesta!


Flyga drake ska man helst göra på ett öppet fält, men sådana är inte lätta att hitta inne i stan. Förhoppningsvis finns det någon god själ som kan hjälpa till.


När husse är distraherad passar Kajsa på att utforska den symfoni av dofter som kommer från papperskorgen.


De säger att frosseri är en dödssynd, och det ser som att vedergällning från ovan kanske inte är allt för långt borta ;)


o0ger

Verkligen trevlig liten park! Det behövs parker och andra öppna ytor i städer, inte bara en massa hus och vägar. Många roliga detaljer på så liten yta utan att det ser plottrigt ut. Snyggt med de ihopflätade trädstammarna!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

drdoddo

Vacker scen som får med en hel del roliga detaljer. Gillar ffa draken som fastnat i trädet  ;D

Odidoma

Väldigt snyggt och många bra detaljer, Draken och tidningen är topp två. Ang tidningen så effektfullt och enkelt men har aldrig slagit mig. Kommer använda mig av det framöver hursom, genialiskt!

MattiasKr

Jättesnyggt! Gillar hur du snot:at hörnet på staketet. Enkelt, men ändå så smart.

Håller med andra om att du fått in mycket detaljer på liten yta, och att det behövs fler grönområden i våra städer. Bra idé och genomförande!

Sockerbit

Snyggt bygge! Gillar picnicen och draken  :)

Studley Heinsbergen

Riktigt läckert! Väldigt snyggt med de randomiserade stenplattorna... Får en hel del inspiration till mitt eget parkbygge. :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.