[MOC] Battersea Power Station '76

Startat av Godtfred, 13 December 2016 kl. 22:00

Föregående ämne - Nästa ämne

Godtfred

Nu är det 40 år sedan sedan den historiska händelsen utspelade sig.

Battersea Power Station '76 - Pink Floyd - Animals
by gonkius, on Flickr

Omslaget till Pink Floyds nya album Animals skulle tas med en 12m stor heliumfylld gris upphängd i Batterseas stora skortstenar på värmeverket i London. Grisen flög iväg och stoppade all trafik på Heathrow tills den landade på en åker långt därifrån. Efter många turer och fotojobb under tre dagar fick man till en bild. Och naturligtvis en ohyggligt stor händelse i media att en gris var på rymmen. Vissa hävdar att man släppte grisen med flit...

(Och ja, innan någon frågar, det finns ett icke sanktionerat LEGO-element inblandat: ett hårstrå...)

Sockerbit

Kul byggidé och snyggt genomfört. Klassisk skiva som man inte hört på många år... undra om den håller än?

Zilmrud

Freaking Awsome!

Jag tittade bara på bygget och listade ut att det var grisen direkt. hahahahaha
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

Godtfred

Tack ska ni ha!

Skivan håller ännu enligt min åsikt. Den är ju förvånande lo-fi och enkelt producerad och arrangerad, i vilket fall relativt deras andra stora klassiker som de gav ut på 70-talet.

Min andra musikrelaterade MOC på kort tid. Kanske ska fortsätta den trenden... Känns roligt att bygga i det här formatet, det är överkomliga projekt som går att klara på rimlig tid samtidigt som man kan vrida och vända och överväga precis varenda pyttedetalj. Små hyllor räcker också...

pareriksson

Citat från: Godtfred skrivet 14 December 2016 kl. 21:34
Tack ska ni ha!

Skivan håller ännu enligt min åsikt. Den är ju förvånande lo-fi och enkelt producerad och arrangerad, i vilket fall relativt deras andra stora klassiker som de gav ut på 70-talet.

Min andra musikrelaterade MOC på kort tid. Kanske ska fortsätta den trenden... Känns roligt att bygga i det här formatet, det är överkomliga projekt som går att klara på rimlig tid samtidigt som man kan vrida och vända och överväga precis varenda pyttedetalj. Små hyllor räcker också...
Jag vill se fler skivomslag! :)