WIP: Monsters of Block i studion

Startat av Tektor, 15 November 2016 kl. 08:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Tektor

Det är dags för nästa kapitel i Monsters of Block-sagan.
Så för att hjälpa mig själv att få tummen ur och bli klar till höstlovet 2017 lägger jag upp lite work-in-progress-bilder här under processen.

Enligt rykten på stan är Monsters of Block på väg in i en legendarisk studio med en legendarisk producent för att spela in en ny legendarisk platta.
Självklart måste en studio ha en massa rolig hårdvara. Och det är inte bara för att jag ska få bygga synthar. :)

Silence101

Peter Karlsson, Region Syd
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

Odidoma

Härligt! Det här ser jag fram emot, skivan alltså.

Illuwatar

Riktigt snygga små byggen. Får dock mer referenser till Jarre när jag ser dessa... :)
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Tektor

Citat från: Illuwatar skrivet 15 November 2016 kl. 09:15
Riktigt snygga små byggen. Får dock mer referenser till Jarre när jag ser dessa... :)

Ja, det här är mest bakgrundsrekvisita.
Får se vad som får plats när jag har tryckt in stora trumsettet och mixerbordet med jättejättemånga kanaler. :)

Myko

Fint, men vad svårt det är att se den där livbojen som nåt annat än en toalettsits nu...

Svartkrut

Som synthälskare blir man ju lätt lycklig av den där samlingen.  ;D Blir coolt med fler instrument och mixerbord också såklart. Ser fram emot fortsättningen!  :)

Tektor

Tror ni att man vågar ta in en sån är i studion, eller är det bäddat för katastrof?
(Hoppas nån som delar mina referenser ser vad det är :) )

Godtfred

Haha, spelar Gaston I Monsters of Block? Elefantofonen känner man ju igen, minns inte vad deras band hette bara...

Nybohov Creation Ltd.

En seriefigur som är namne med (ö)känt coverband (från Gotland?)?

Edit: Äsch, för sen.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Tektor

Jag visste väl att jag kunde lita på er!  ;D

byStfn

Åh, som Franquin-ofil så tar jag självklart referensen! Elefantofonen <3

Tektor

Det känns som att jag snart inte kommer undan och måste börja bygga själva studion också och inte bara skojiga smågrejer. Men här kommer en liten popkulturell referens till. Det kanske enklaste instrumentet att bygga...

Sockerbit

Oj, koklocka också! Riktigt fina synthar, spännande att följa nästa steg.