Scania släckbil (brandbil)

Startat av Selander, 20 September 2010 kl. 13:33

Föregående ämne - Nästa ämne

Selander

WIP - en reviderad Scania släckbil.
Ska komplettera med bättre inredning innanför luckorna fram och bak.
Tittade precis på Salabrand för att få lite inspiration till det.
http://www.salabrand.se/Basbil-1-35.aspx

CopMike

Riktigt snygg som vanligt! För mig är detta den klassiska svenska brandbilen! Kanske lite extra eftersom min pappa var brandman ;)

Micke

SuperMario

Riktigt bra gjort, som vanligt!!!

En fråga:
Vad är det för färg på 1x2 plattorna, lime eller gult?

Selander

Citat från: SuperMario skrivet 21 September 2010 kl. 12:51
Riktigt bra gjort, som vanligt!!!
En fråga:
Vad är det för färg på 1x2 plattorna, lime eller gult?
Tackar för berömmet CopMike & Supermario.
Plattorna är lime.
Jag inspirerades av denna släckbil från "grannskapet" där jag bor.

Skrytsson

Mycket träffsäkert! Kanske skulle man önska sig backspeglar?

micke

Läcker, pojktiden kommer tillbaka när man ser din Brandbil som jag precis som Copmike anser är "grundtypen" för en svensk brandbil
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Sirre

Wow, riktigt snyggt som vanligt! Det är något alldeles speciellt med brandbilar. :)

Får man fråga hur du fick till de upp-och-nervända cheese slopes du har vid bakhjulen?

Selander

Citat från: Sirre skrivet 21 September 2010 kl. 21:24
Wow, riktigt snyggt som vanligt! Det är något alldeles speciellt med brandbilar. :)
Får man fråga hur du fick till de upp-och-nervända cheese slopes du har vid bakhjulen?
Tackar för positiva omdömen, och ja visst är det nåt speciellt med brandbilar för oss "pojkar"  ;D
Kul att du såg cheese bitarna, Sirre:
Bakre hjulhuset är gjort med hjälp av en av mina favoritbitar för SNOT, Technic plate 1 x 4.
Det som behövs är: 3st plate 2x4, 2st technic plate 1x4, 4st plate 1x1, 2st Tiles 2x2 + 4st cheese slopes.
En plate 2x4 sätts (rättvänd) på technic platesen. Tiles+cheese+plate 1x1 sätts på varsin plate 2x4 som
vänds upp&ner och fästs i hålen på technic platesen. Enkelt och snyggt tycker jag.
Om det blev knepigt, kan jag lägga in en detaljbild senare.

Skrytsson

Citat från: Selander skrivet 22 September 2010 kl. 08:19
Citat från: Sirre skrivet 21 September 2010 kl. 21:24
Tackar för positiva omdömen, och ja visst är det nåt speciellt med brandbilar för oss "pojkar"  ;D
Kul att du såg cheese bitarna, Sirre:
Bakre hjulhuset är gjort med hjälp av en av mina favoritbitar för SNOT, Technic plate 1 x 4.
Det som behövs är: 3st plate 2x4, 2st technic plate 1x4, 4st plate 1x1, 2st Tiles 2x2 + 4st cheese slopes.
En plate 2x4 sätts (rättvänd) på technic platesen. Tiles+cheese+plate 1x1 sätts på varsin plate 2x4 som
vänds upp&ner och fästs i hålen på technic platesen. Enkelt och snyggt tycker jag.
Om det blev knepigt, kan jag lägga in en detaljbild senare.

Du får gärna lägga in en detaljbild  :)