Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC][Mästerbygge 2016] Kvarteret med träfasader

Startat av Emma, 06 november 2016 kl. 19:29

Föregående ämne - Nästa ämne

Emma

Dags att lägga upp min wiptråd för mästerbygget 2016. Inspirerad av bostadskvarteren ikring där jag bor, bestämde jag mig för att bygga några hus med träfasader.

Här är mina första försök.

Röd träfasad




Vit träfasad



Tan träfasad


Emma



En skön vårdag i solen passar minifigen på att avnjuta morgonkaffet på förstukvisten.

stuprören ska byggas om senare. Tips på bra stuprörsbitar?


Emma



Hmm. Balkong på takvåningen. Då borde det ju finnas fönster också.



Sådär!

Anders67

Härliga hus, man kan se att de är svenska i stilen, Tan huset känns sent 70-tal eller tidigt 80-tal. Det vita kan vara ett helt nytt 2010-tals hus.

Nybohov Creation Ltd.

Det ser mycket lovande ut! Särskilt det orangea tegeltaket gillar jag.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Svartkrut

Underbara hus!  Väldigt inspirerande.  Nu vill jag också göra trähus.  :)

byStfn


stej123

Kul med alla olika tekniker du använt! Väldigt fina dörrar också. Gillar även fågeln på balkongen :)

Lordflintstone


Peter S


Odidoma

Snyggt! Bra levererat, har du snottat dörren i den första bilden? Väldigt hög igenkänningsfaktor.

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Odidoma skrivet 07 november 2016 kl. 01:53
Snyggt! Bra levererat, har du snottat dörren i den första bilden? Väldigt hög igenkänningsfaktor.
Hela det röda huset ser snottat ut.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Tie Fighter


Emma

Citat från: Odidoma skrivet 07 november 2016 kl. 01:53
Snyggt! Bra levererat, har du snottat dörren i den första bilden? Väldigt hög igenkänningsfaktor.

Hela bygget är snottat....

Ja alla dörrar är snottade. Dörrarna är det roligaste tycker jag!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.