[MOC][Mästerbyggare 2016] Bolibompadrakens hus

Startat av Ozp, 28 September 2016 kl. 09:04

Föregående ämne - Nästa ämne

Ozp

Här är en sak som har blivit stående på skrivbordet i ca 1.5 år nu. Jag köpte massa dark pink på Pick A Brick.
Då fick jag idén att jag skulle bygga Bolibompadrakens hus, men tiden och inspirationen har inte funnits.
Men med en deadline ska det nog gå att få ihop.

skitkid

Riktigt nice ide! Är det olivgröna tänkt till taket?
/skitkid

Ozp

Det är till taket över dörren, men kommer nog bli sandgrönt istället

Peter S

Men vilket kul hus! Förstår att du blev inspirerad. Jag skulle nog försöka använda en panel eller cylinder till trapphuset för att minska bredden, t.ex. 30246, även om fönstren inte blir runda.

Sollan

Svartkrut

Vilket kul projekt!  Blir roligt att se fortsättningen på detta!   :)

Ozp

Även jag har kommit igång. Basen och två våningar klara.

Odidoma

Bra start! Har du börjat byggt draken än?

Ozp

Svartkrut

Tjusigt. Om du skulle behöva fler bricks i dark pink så har jag köpt på mig några hundra i olika varianter, som jag hade tänkt använda i Diagongränden,  men de passade inte in... 😂

Bizzy78

Ozp

Taket påbörjat

andreaseldh

På väg hem från jobbet idag började jag fundera på hur man skulle kunna illustrera Drakdansen med minifigurer. Men räkna inte med att jag verkligen bygger, måste hinna få klart en GBC till Uppsala...

ByggareDan

Citat från: andreaseldh skrivet 20 Januari 2017 kl. 22:47
På väg hem från jobbet idag började jag fundera på hur man skulle kunna illustrera Drakdansen med minifigurer. Men räkna inte med att jag verkligen bygger, måste hinna få klart en GBC till Uppsala...

Om du inte gör en kombination i större skala dvs en GBC som illustrerar drakdansen.

Gillar att du byggt något efter "verklig" förlaga och som är udda och inte det gamla vanliga. Är ju bra att utmana sig själv.
Kommer nog och bli riktigt snyggt, precis som många andra byggen i denna tävling.

/ByggareDan

Ozp

Så blev jag också klar till slut

Bolibompadrakens hus

The house of the Bilibompa dragon by LegoOzp, on Flickr

Nina, Draken och Janko dansar drakdansen.

Aila med Bolibompa-nytt. I draken trädgård blir det idag sol.