[MOC] [Mästerbyggare 2016] Diagon Alley London

Startat av Svartkrut, 07 Juli 2016 kl. 20:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Svartkrut

Som HarryPotternörd har jag alltid velat göra Diagon Alley och då betydligt mer rejält än det ordinarie settet. Kände att det här vore ett perfekt tillfälle att jobba med detta och också jobba på att införliva det gömt bakom Londons affärsgator.

Tänker mig ett bygge 2x4 moduverse stort.

Här är några inspirationsbilder.

Joacim

Åh det blir spännande!
Ska börja läsa om böckerna idag. Läste ut en annan bok igår så efter en tripp till Örebro 😜 Så blir det Harry p för hela slanten.

dalle

Gatan som JK Rowlings tog inspiration av enligt henne själv: Victoria street, Edinburgh.

o0ger

Såg att du plockade på dig rejält med moduverse-bitar i Örebro. Helt rätt!
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

stej123

Kommer bli grymt! Hoppas på mycket WIP-bilder  :)

Zilmrud

Detta ser jag fram emot att se. Och min fru kommer nog gilla det då hon är ett stort HP fan! 😃
//Peter Z:a Ilmrud (Zilmrud)

https://www.flickr.com/photos/zilmrud/

Emma

Awesome. Ser fram emot detta på framtida utställningar.
Region Mitten

Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Svartkrut

Har inte kommit så långt ännu, men känns bra att jag nu har fått ihop alla moduverseplattor som jag behöver för bygget.

Jag valde att prioritera bitar till moduverseplattor när jag skulle plocka bitar ur bassängerna vid Klossfestivalens avslutande och av bitarna jag hittade där kompletterat med en handfull technicbricks fick jag ihop tre stycken dubbla moduverseplattor, alltså motsvarande 6 st moduverseplattor. Idag har jag plundrat andra byggen och pusslat ihop det sista så nu har jag 4 dubbla = 8 st moduverse redo för byggnation. Nu kan det roliga börja.  :D

byStfn

Jag kom ju på försent (när du redan plockat massor ;) ) att ta till moduverse. Speciellt grått - jag har kanske så jag kan bygga regnbågsmodu från klosshavet..

stej123

Heja heja! Ser verkligen fram emot att se det här växa fram:)

Svartkrut

Hann inte mer än moduverseplattorna under sommarledigheten, men sedan skolan startade för en månad sedan så har jag använt det mesta av den lediga tid jag haft på helger och vissa kvällar för att komma igång med byggandet så här kommer en uppdatering efter en månads byggande (fyra helger + några vardagskvällar).

Började med entrén till läckande kitteln och byggde vidare därifrån. Bottenvåningen på hälften av plattorna hyfsat klara bortsett från att det saknas några bitar plus att jag skulle vilja ha en annan lösning på entren till Madame Malkins klädnader för alla tillfällen.

Tycker också att det blev lite för många färger på stenbeläggningen i Diagongränden. Funderar på att testa att köra bara grått. Synpunkter mottages tacksamt.

På nästa halva som inte är byggd ännu kommer blandannat Gringotts och Ollivanders  samt Owl Emporium mm.

Sedan ska jag bygga ett par våningar till också. Det finns lite kvar att göra om man säger så.  :P

robinnilsson403

Först och främst måste jag säga att jag älskar detaljrikedomen du har fått till. När du berättade om idén insåg jag inte att det skulle bli vanliga butiker i ytterfasaden.  :P
Jag håller nog med om att det blev lite mycket färg på stenbeläggningen. Kanske testa att ta bort den ljusaste?
I min skalle brann en motsats, En skogsbrand i en park
Där hundratusen apor, Fyller tonårsblanka ark