[MOC][Mästerbyggare 2016] D.E. Kloss Department Store

Startat av dalle, 15 Maj 2016 kl. 10:37

Föregående ämne - Nästa ämne

dalle

Här kommer mitt projekt för Mästerbyggare 2016.
Det är ett varuhus i neoklassisk-/art-deco-stil som upptar hela kvarteret.
Jag ska på denna sida håller er uppdaterad av vad som händer och även lägga upp lite tankar om bygget.
Kom gärna med feed back.

Tidig skiss på fasad och plan.

Uppbyggnad av huvudfasad.

Joacim

Nybohov Creation Ltd.

Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

dalle

Har börjat få till hur fasaden skall bli. Kommer med bilder inom kort.

dalle

Har byggt en fasad som känns bra att bygga vidare på.
Feedback mottages.

byStfn

Verkligen fint träd! Jag är totalt nybörjare på den typen av trädtänk.. Annars känns det svulstigt och maffigt. Kanske går att slänga in ytterligare en färg för att liva upp det väldigt ljusa intrycket..

EDIT: fast nu tittade jag igen och inte sjutton vet jag var den färgen skulle in ;)

Myko

Jag gillar verkligen effekten som blir av de olika fönsterstorlekarna. Men jag tycker det ser lite konstigt ut med de stora fönsterpanelerna på bottenvåningen, men jag kan inte riktigt sätta fingret på varför.

dalle

Citat från: byStfn skrivet 18 Juli 2016 kl. 21:13
Verkligen fint träd! Jag är totalt nybörjare på den typen av trädtänk.. Annars känns det svulstigt och maffigt. Kanske går att slänga in ytterligare en färg för att liva upp det väldigt ljusa intrycket..

EDIT: fast nu tittade jag igen och inte sjutton vet jag var den färgen skulle in ;)

Tänkte få in färger i annat än fasaden. Ett varuhus brukar ha en del dekoration som ej är i fadaden.

Sockerbit

Riktigt snyggt, bra färgkombination och fina detaljer på fasaden. Blir en bra vinnarkandidat.

Nybohov Creation Ltd.

Det ser fint ut. Lite färger i fönstren blir nog bra. Kanske är det lite för mycket svart under fönstren?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

dalle

Nu är fasaden rest. Nästa steg blir att få till takpartiet.
Feedback tas tacksamt emot på det jag byggt.

Storm_666

Oj så snyggt. Älskar verkligen pelarna och framför sättet du använder R2D2 benen  :) Ser fram emot att få se det färdiga resultatet.
Keep up the good work.

Sollan

Citat från: Storm_666 skrivet 11 September 2016 kl. 12:12
Oj så snyggt. Älskar verkligen pelarna och framför sättet du använder R2D2 benen  :) Ser fram emot att få se det färdiga resultatet.
Keep up the good work.

Just det! Väldigt snyggt! Funderade just på vad det där är för bit

eon