Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC][Mästerbyggare 2016] WIP French slum

Startat av Lordflintstone, 20 april 2016 kl. 11:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Lordflintstone

Min ide är att göra ett franskt inspererat kvarter som blivit förslummat och ena av två husen är halvt raserat.
Baksidan är ett liten fransk trädgård som har blivit igenvuxet och en trasig vinterträdgård.
Inspiration från Marais kvarteren i Paris som bland annat sverige bidrog att rädda genom att köpa ett hus med franskträdgård, renoverade denna och skapade Centre Culturel Suédois i Paris.

Detta kommer bli en svår utmaning att hinna i tid, för jag måste först bygga mina tre köpta modulhus för att lära mig lite byggtekniker.
så vill jag bygga min Hoth display, och lite Aetheria öar

2016-04-20_11-56-31 by Lord Flintstone, on Flickr

sverige hus i p 1 by Lord Flintstone, on Flickr

sverige hus i p 2 by Lord Flintstone, on Flickr

Nybohov Creation Ltd.

Det ser lovande ut! Några bitar Lego och det är klart.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

o0ger

Spännande! Kul att du skissar analogt också ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Lordflintstone

Citat från: o0ger skrivet 20 april 2016 kl. 12:50
Spännande! Kul att du skissar analogt också ;)
Och fler lär det bli, för jag har ju inte haft privilegiet att gå oogers LDD skola. ;)

Myko



Anders67

Härligt att se att du bygger upp en moodboard för ditt bygge. Man kan kombinera detta med färgpalett som inspiration. Ett bra sätt att hitta en röd tråd i bygget. +1

Sockerbit

Kul att få så mycket inblick i förarbetet. Det kan bli ett riktigt bra bygge.

SvanteOlof

ordvits: studsmatta = 4186

Peter S

Snyggt! Härlig känsla av förfall, förutom möjligen den där slumbilden... En sån behöver jag inte bygga, bara ta en titt ner i närmsta låda med löslego... :o

Nybohov Creation Ltd.

Brandtrappor, som i sista bilden, hoppas jag kunna få till i ett bygge någon gång.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Sollan

Inspirerande bilder! Det här ska bli kul att följa :D

Joacim


Stigge72

Intressant att se inspirationsbilder och skisser, ska bli kul att se resultatet sen, och hur likt/olikt det blir. ;)

Lordflintstone

Kul att det är många som tycker detta var en bra ide.
Blev nu själv så inspererad att Hoth fick hamna på avbytarbänken (igen)
trots att det bara är att ta hem vita 16x16 plates som saknas innan jag har allt till Hoth.

Jag är beroende av LUGbulken för att bygga detta men jag kan börja med att fixa moduverse plattor och börja med gården och den trasiga vintertädgården.
Kommer nog bygga ett plåtskul på gården.

Brandstegarna kommer jag hoppa över. Lite för mycket NewYork men kommer mer inspereras av det utbrända fönsterna.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.