Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Waylaid

Startat av Full Plate, 18 april 2016 kl. 13:32

Föregående ämne - Nästa ämne

Full Plate

Hej!

Lite dramatik på landsvägen i nordvästra Avalonia.

Provade en ny teknik för träden, för att kunna bygga en skånsk pilevall. Förhoppningsvis är träden igenkännliga, även om min fru undrade vad det var för "alien trees" jag hade byggt  ;)




















Clarmo

Snyggt. Gillar verkligen designen av träden!

Wineyard

Inspirerande! Väldigt snygg sädesfält!

o0ger

Väldigt snyggt och fina detaljer!

Jag kan dock tycka att trädtekniken och taktekniken är för lika varandra. Det gör att träden inte sticker ut så mycket i bilden. Jag tror att du hade tjänat på att göra ett mycket enklare tak, eller åtminstone i en annan färg.

Jag fattade direkt vad det var för slags träd. ;)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

dalle

Citat från: o0ger skrivet 18 april 2016 kl. 13:43
Väldigt snyggt och fina detaljer!

Jag kan dock tycka att trädtekniken och taktekniken är för lika varandra. Det gör att träden inte sticker ut så mycket i bilden. Jag tror att du hade tjänat på att göra ett mycket enklare tak, eller åtminstone i en annan färg.

Jag fattade direkt vad det var för slags träd. ;)

Håller med om taket. Trodde först att det var ett snårigt stenparti. A
Sen är träden klockrena, och får mig att tänka på en av de coolaste reklamteckningarna någonsin.


Etzel

De hamlade träden känns verkligen igen, men jag tycker den svarta stammen är lite för mörk och för detaljrik. Konceptet är dock fantastiskt bra, tror inte jag har sett sådana träd i lego förut. Jag gillar stenmuren med grinden också. :)

Gideon

Som jag skrev på GoH så är träden förmodligen de bästa pilträd jag har sett i LEGO, iofs inte så vanliga men ändå :)
Men det jag verkligen gillar är den fantastiskt fina stenmuren och grinden, passar mycket bra in i det gamla kulturlandskapet i Avalonia.

Sockerbit

Snyggt - känns lite Skåne, eller Bamses värld.

Full Plate

Citat från: Clarmo skrivet 18 april 2016 kl. 13:34
Snyggt. Gillar verkligen designen av träden!
Tackar! Kul att det gillas :)

Citat från: Wineyard skrivet 18 april 2016 kl. 13:40
Inspirerande! Väldigt snygg sädesfält!
Tack! Inte min design på sädesfältet, men kommer inte ihåg var jag såg det först. Rätt bitintensivt dock. Tänkte att fältet skulle bli mycket större, men fick slut på tan bars väldigt fort.

Citat från: o0ger skrivet 18 april 2016 kl. 13:43
Väldigt snyggt och fina detaljer!

Jag kan dock tycka att trädtekniken och taktekniken är för lika varandra. Det gör att träden inte sticker ut så mycket i bilden. Jag tror att du hade tjänat på att göra ett mycket enklare tak, eller åtminstone i en annan färg.

Jag fattade direkt vad det var för slags träd. ;)
Citat från: dalle skrivet 18 april 2016 kl. 14:08
Håller med om taket. Trodde först att det var ett snårigt stenparti. A
Sen är träden klockrena, och får mig att tänka på en av de coolaste reklamteckningarna någonsin.
Tackar så mycket!

Ni har helt klart en poäng angående taken och träden, vilket är ganska tydligt när nu jag tittar med "fräscha" ögon på bilderna.  Taket var ett resultat av experimenterande med 48729b, och träden likaså och de är därför väldigt lika. Ska prova att få till ett annat tak och se hur det ser ut. Dock är stenväggarna inte särskilt jämna i överkant så får försöka gömma det på något sätt ;)

Skönt att det är tydligt vad det är för träd i alla fall :)

Citat från: Etzel skrivet 18 april 2016 kl. 15:04
De hamlade träden känns verkligen igen, men jag tycker den svarta stammen är lite för mörk och för detaljrik. Konceptet är dock fantastiskt bra, tror inte jag har sett sådana träd i lego förut. Jag gillar stenmuren med grinden också. :)
Tack, bra att de känns igen :)

Jag kan definitivt se en poäng i att stammen är lite mörk, vilket jag tänkte skulle balanseras upp lite av ljusreflektioner i den grova ytan. Möjligen skulle man kunna blanda in lite dark grey här och var (färgerna på 48729b är ganska begränsade), men jag kände att med en så stark kontrast skulle de små variationerna som den grova ytan ger komma bort lite.

Angående att stammen är för detaljrik så är min generella uppfattning att lego träd tenderar att vara alldeles för släta jämfört med verkligheten, och jag brukar göra mitt bästa för att få till en struktur som undviker detta. Sen kan det säkert gå överstyr om man inte är försiktig  :)

Citat från: Gideon skrivet 18 april 2016 kl. 19:20
Som jag skrev på GoH så är träden förmodligen de bästa pilträd jag har sett i LEGO, iofs inte så vanliga men ändå :)
Men det jag verkligen gillar är den fantastiskt fina stenmuren och grinden, passar mycket bra in i det gamla kulturlandskapet i Avalonia.
Tackar!

Tror inte jag har sett så många lego pilträd heller, förutom kanske weeping willows (tårpil?) då som inte är helt ovanliga.

Kul att du gillar stenröset och grinden :) Ville få röset att se ut ha byggts lite mer huller om buller snarare än att vara alltför kantigt och förhoppningsvis lyckades det.

Citat från: Sockerbit skrivet 18 april 2016 kl. 20:44
Snyggt - känns lite Skåne, eller Bamses värld.
Tackar! Jepp, jag är skåning så  ;)

Kwagge

Citat från: Sockerbit skrivet 18 april 2016 kl. 20:44
Snyggt - känns lite Skåne, eller Bamses värld.

Fast de är lite väl raka.. Pilarna i Skåne är mer vindpiskade...  ;)

lingonfil

#10
Jag gillar att du bygger i många olika vinklar. Muren och skjulet är bra exempel. Det är inte SNOT - utan typ SNOA (Studs Not in Ordinary Angels).

Du har intressanta trädtekniker! De skulle passa bra till trädtävlingen.

Full Plate

Citat från: lingonfil skrivet 19 april 2016 kl. 01:03
Jag gillar att du bygger i många olika vinklar. Muren och skjulet är bra exempel. Det är inte SNOT - utan typ SNOA (Studs Not in Ordinary Angels).

Du har intressanta trädtekniker! De skulle passa bra till trädtävlingen.
Tackar!
Jepp, ska nog försöka få till ett bidrag till trädtävlingen :)

Stigge72

Snyggt!
Inga problem att se att det är pilar. :)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.