Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Kvartal 2 tävling 2016 - Bygg ett träd

Startat av Anders67, 02 april 2016 kl. 14:48

Föregående ämne - Nästa ämne

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Odidoma skrivet 20 april 2016 kl. 18:19
Lätt bästa bidraget hittills! Jag är också sugen på att vara med och än finns det tid.
Jo, jag tänkte just att jag skulle få leda ett tag.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

swestar

Citat från: Odidoma skrivet 20 april 2016 kl. 18:19
Lätt bästa bidraget hittills! Jag är också sugen på att vara med och än finns det tid.
+1  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

drdoddo

Har börjat pyssla en del så stammen är nog klar (fick bygga om den en aning efter att ena sonen råkat kasta en kudde i fel riktning...). Nu väntar jag bara in en BL-beställning med lite roligare delar till kronan så ska jag snart kunna kasta in mitt namn i tävlingen :)

drdoddo

En praktisk fråga angående att det ska vara ett nytt bygge, innebär det att det inte får publiceras på flickr, FB, etc innan tävlingen är avgjord eller är det fritt fram att posta det var som helst? La upp en WIP-bild på FB och flera medlemmar påpekade då att det automatiskt innebar att bidraget var diskvalificerat (vissa lite väl skadeglada, haha!). Nu har jag tvingats göra om en del pga kuddar som flugit lite väl nära så det är inget problem men tänkte ändå kolla av hur reglerna ska tolkas. Tack :)

Anders67

Det viktigaste är att man bygger för att vara med i denna tävling och att det är ett eget nytt bygge. Att man också postar bilder efteråt/samtidigt på FB, Flickr etc gör inget!

OK

SvanteOlof

#20
Samma träd i olika vinklar och sammanhang.

edit: jag la till första bilden på nytt fast shoppad. om det inte är ok så säg gärna till.
ordvits: studsmatta = 4186

drdoddo

Orkar inte vänta längre för att se vad folk klossar ihop för avancerade mästerverk så det är väl lika bra att kasta in sitt bidrag i mixen och hoppas att ni tycker om det :) Jag hade kul när jag byggde det i alla fall  ;D



Nybohov Creation Ltd.

Kul att se fler bidrag!

Jag måste nog ta en ny bild på undersidan av grenverket så att konstruktionen syns. Är det ok enligt tävlingsreglerna?
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

Anders67

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 04 maj 2016 kl. 07:31
Kul att se fler bidrag!

Jag måste nog ta en ny bild på undersidan av grenverket så att konstruktionen syns. Är det ok enligt tävlingsreglerna?
det är OK fram till slutdatumet!

Nybohov Creation Ltd.

Citat från: Anders67 skrivet 04 maj 2016 kl. 18:26
Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 04 maj 2016 kl. 07:31
Kul att se fler bidrag!

Jag måste nog ta en ny bild på undersidan av grenverket så att konstruktionen syns. Är det ok enligt tävlingsreglerna?
det är OK fram till slutdatumet!

Har ersatt en av bilderna i mitt tävlingsinlägg.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

linnea

Gammalt träd med en klättrande klematis, perfekt för en stund med en bok.






SvanteOlof

ordvits: studsmatta = 4186

swestar

Citat från: linnea skrivet 10 maj 2016 kl. 20:26
Gammalt träd med en klättrande klematis, perfekt för en stund med en bok.
Vackert! :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Perhed

#29
Mitt bidrag till trädtävlingen: Skogen har blivit besatt av onda andar. Kan våra hjältar söva träden?
Min bricklinkbutik Brickatorium http://www.bricklink.com/store/home.page?p=perhed

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.